Avatar billede Nicotp4 Novice
11. november 2016 - 15:08 Der er 4 kommentarer

Mine macro'er flyder ud, når jeg sender filen til en anden person

Hej!

Jeg har lavet et template i Excel, som skal bruges i forretningsøjemål. Jeg har derfor, selvfølgelig, kodet noget VBA, som gør alle funktioner helt overskuelige og umulige at gøre noget forkert i.

Mit store problem er dog, at mine textboxes, og diverse andet "flyder" ud i sheetet, når jeg sender det til min chef, som så kigger på det. Når hun scroller i sheetet, så er det som om, at de forskellige textboxes bliver større og dermed ødelægger hele sheetet visuelt.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvad det er, der er gået glat?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. november 2016 - 15:14 #1
Hvis muligt - så er du velkommen til at sende det til mig via min www.supertekst-it.dk
| Kontakt - hvorefter jeg sender en mail til din adr.
Avatar billede Nicotp4 Novice
11. november 2016 - 15:26 #2
Hej supertekst.

Tak for hurtigt svar! Det er desværre ikke muligt, da det er fortroligt forretningsprogram. Kender du problemet?

Mvh
Nicolai Pedersen
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. november 2016 - 16:04 #3
Hej Nocotp4

Hvis beskrivelsen af  at dine textboxes, og diverse andet "flyder" ud i sheetet, betyder at de flytter sig og /eller ændre størrelse, kan du måske, som det kan gøres ved makroknapper, formatere elementernes egenskaber, så de bevarer placering og størrelse.
Avatar billede Hestehat Seniormester
12. november 2016 - 22:35 #4
Er det kun når der scrolles?

Er det samme problemstilling lige meget hvem du sender til?

Sker det samme hos dig, hvis du holde ctrl inde og scroller med hjulet på musen?