Avatar billede toyotahiace Nybegynder
22. august 2001 - 22:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Excel: beregne celler og vælge data i bestemte celler udfra en størrelses..........

Jeg har mødt muren, men håber at I kan hjælpe.
jeg har brug for en metode/makro til at beregne og vælge data i bestemte celler,
baseret på en størrelses vilkårlig celle. (lyder det lidt langhåret).

F.eks. hvis indholdet i A2,A3 og A4 (det er faste tal i et skema) adderes og indsættes i celle A5
Og dernæst i A6 multipliceres med A1, hvis A1 er <=2.

Hvis så f.eks. A1 >2 men <=6 så skal indholdet i cellerne B2, B3 og B4 benyttes istedet osv. osv.

jeg forestiller mig noget med en \"vælg celle Box\"
Avatar billede janvogt Praktikant
22. august 2001 - 22:38 #1
Den var lidt kringlet, men kan helt sikkert løses!

Er det altid værdierne i A2, A3 og A4 du tager udgangspunkt i?
Det kunne godt ligne en opgave som kunne løses med en lang HVIS-sætning eller måske et OPSLAG.
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
22. august 2001 - 22:45 #2
>>> janvogt
Nej A1 A2 A3 er bare eksempler, Arket er 8 kolonner og 32 rækker stort. Og i det står alle de data som skal beregnes.
Avatar billede janvogt Praktikant
22. august 2001 - 22:45 #3
Jeg stiller dig et spørgsmål fordi opgaveformuleringen ikke er helt klar.
Hvorfor afviser du uden svar/begrundelse?
Avatar billede janvogt Praktikant
22. august 2001 - 22:49 #4
OK, men er det altid værdierne i kolonne A, som danner udgangspunkt for, hvilken kolonne du skal multiplicere med?

Hvis du kan sende mig dit skema og interval-værdierne for kolonnerne skal jeg lave en løsning til dig.

jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
22. august 2001 - 22:49 #5
unskyld det var en fejl
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
22. august 2001 - 23:03 #6
det er på vej
Avatar billede janvogt Praktikant
22. august 2001 - 23:21 #7
Har modtaget arket og kigger på det .....
Avatar billede janvogt Praktikant
22. august 2001 - 23:47 #8
Løsning sendt ....
23. august 2001 - 13:49 #9
>>janvogt - må vi andre se løsningen jf. ekspertens regler !
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
23. august 2001 - 19:58 #10
lige på sømmet tusind tak points til janvogt
23. august 2001 - 21:34 #11
jan - hallo - løsningen !
Avatar billede janvogt Praktikant
26. august 2001 - 00:30 #12
Løsningen var en simpel LOPSLAG-formel (uden FALSK som sidste argument)!
26. august 2001 - 00:37 #13
Tak - rart at vide.
Avatar billede janvogt Praktikant
26. august 2001 - 00:38 #14
:-)