Avatar billede Simon Dall Praktikant
22. september 2016 - 19:35 Der er 4 kommentarer

deaktivering af skærmlås

hej
Min kæreste er skolelærer som en del af undervisningen bruger de til tider skolens fælles ipads. Hendes problem er at eleverne bevist sætter skærmlås på. Så når andre elever skal bruge dem er de låst og skal så de først op i IT og nulstilles og sættes op igen.

Det er ikke en løsning at sætte skræmlås til, så skal hun bruge ½ af time på at låse dem op først + at der er en stor chance for at eleverne finder ud af koden.

Jeg har prøvet på min egen ipad prøvet at sætte
Forenklet adgang til men der bliver den låst til en enkelt app.
Begrænsninger indstilling er heller ikke en løsning da der stadig er mulighed for at slå skæm lås til.

Det optimale ville være at man kunne deaktivere skærmlås eller der kunne sættes kode på for at slå den til.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. september 2016 - 23:24 #1
Helt almindelig opdragelse af eleverne burde klare det - men så enkelt er det nok ikke !
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. september 2016 - 23:28 #2
Skolen bør satse på personlige enheder - IPADs, Tablets og PCerne er bedre egnet sådan. Hvad er det nu Pet i PC står for ?
Avatar billede Nina Forsker
23. september 2016 - 08:24 #3
Er der Touch ID på jeres Tablets? - Så sæt det på så hun altid har adgang.

Evt. sæt den samme kode på alle tablets, så læreren skal låse dem op, man kan slå automatisk lås fra.

Så har din kæreste styr på hvem der bruger tabletten og sørger for at ungerne ikke kan lave om på indstillingerne.

Held og lykke,
Mvh. Nina
Avatar billede Simon Dall Praktikant
23. september 2016 - 15:26 #4
Tak Nina for dit svar, Nej der er ikke touch på dem,  det med at sætte en kode på det er en mulighed men hun tror eleverne lurer den men det er da værd at prøve.