Avatar billede madspeter Nybegynder
22. august 2001 - 20:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddiske

Min PC er en AMD K6-2 350 MHz, Acorp 5ALI61 100 MHz, 64 MB PC100 RAM MCT, Seagate 6,4 GB HD, 36x CD-ROM Toshiba og Banshee Voodoo grafikkort. Sådan er den købt, og sådan fungerede den indtil feb. 1999. Her melder min HD fejl, fryser, larmer og til sidst klikker den. Jeg køber en ny, en Seagate 6,4 MB, og får en ny 6,4 GB HD som erstatning, en Fujitsi. Således har jeg 2 Harddiske.
Herefter køber jeg en HP brænder, erstatter et 32MB RAM-modul med et 128MB PC133, erstatter mit CD-ROM med et HITACHI DVD-drev.
Juni 2001 går min Seagate HD ned, med nøjagtig samme symptoner som den første. Jeg kører videre på min HD 2. Nu er den også begyndt (klikker ikke endnu). Dvs 3 HD ødelagt på 2½ år. Spørgsmål : Kan det skyldes min PC at de HD ødelægges, eller skal jeg tro på at det er tilfældigt (uheldigt). Jeg har bestilt en ny HD, men tør snart ikke sætte den i.
Avatar billede everyday Nybegynder
22. august 2001 - 20:13 #1
Det kan være dit bundkort ??
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. august 2001 - 20:45 #2
Dårlig strømforsyning og manglende udluftning i kabinettet kan give store problemer for harddisken.

Husk at rense dine blæsere både på kabinet og til CPU. - De bliver hurtig \"fyldt op\".

Om det er den egentlig årsagen ved jeg ikke.
- Ingen kan svare 100% korrekt på dit spørgsmål, da levetiden for de enkelte komponenter afhænger af mange faktorer.

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. august 2001 - 20:46 #3
mmhh, ovenstående var ikke en kommentar, men et svar.

J. Robert
Avatar billede th Nybegynder
24. august 2001 - 14:16 #4
Hvis du vil have en disk der ikke giver problemer, så køb en IBM (eller Maxtor)
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. august 2001 - 18:56 #5
Sikke en gang vrøvl.
J. Robert
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
24. august 2001 - 23:25 #6
Er enig med J. Robert. Forkert spænding (dårlig strømforsyning) kan gøre stor skade! - ordenlige luftforhold er også en rigtig god ting!

- Webie..
Avatar billede madspeter Nybegynder
25. august 2001 - 01:42 #7
Hvordan finder jeg ud af om jeg har korrekt strømforsyning?
Avatar billede j.robert Nybegynder
25. august 2001 - 03:52 #8
HVor mange Watt står der på strømforsyning?
Avatar billede j.robert Nybegynder
25. august 2001 - 03:56 #9
Dette skulle gerne ligge på 230-300W.