Avatar billede manon Nybegynder
19. januar 2000 - 14:48 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Slicing up images - HASTER

Hej

Jeg har den fedeste tutorial til at bryde billeder op til små. Se bla. her: http://www.screamdesign.com/graphics/photoshop/tips/web/webg3.html

Men ....

Når jeg kopier (Ctrl+c) over i et nyt image (Ctrl+n), og indsætter min copy (Ctrl+v), SÅ FÅR JEG ET IMAGES MED USKARPE KANTER !

Dvs at min menubælke som har en rød farve hele vejen igennem, for hvide softtoninger imellem de enkelte billederne som jeg har cuttet op!

Er det min Photoshop 5,0 der er noget galt med eller hvad gør jeg forkert ?

Hvordan for jeg en precis og skarp kant?

Håber nogen kan hjælpe mig.

\Manon
Avatar billede theartist Nybegynder
19. januar 2000 - 15:02 #1
Du skal bare sætte feather til 0 på i din optionspallette for selcttool'et!

--:TheArtist:--
Avatar billede theartist Nybegynder
19. januar 2000 - 15:03 #2
select tool'et selvfølgelig og palette med kun et l
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
19. januar 2000 - 15:13 #3
Når du har lavet din selection skal du være sikker på at "select-> feather" står i 0
Avatar billede theartist Nybegynder
19. januar 2000 - 15:16 #4
hmmm her er ekko!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. januar 2000 - 15:38 #5
Hvis du arbejder seriøst med photoshop contra internet, så er en opdatering til ver. 5,5 bare sagen ...den har forresten også indbygget ovenstående funktion.
Avatar billede 00-behave Nybegynder
19. januar 2000 - 16:12 #6
Du kan også bare bruge Fireworks, der kan gøre det hele automatisk
Avatar billede zane Nybegynder
19. januar 2000 - 17:14 #7
Fireworx sucks.

~zane~
Avatar billede bubby Nybegynder
19. januar 2000 - 18:49 #8
hvis du har transparent bg, så skal du huske at sætte mod>index det gjorde jeg forkert i starten!
ellers brug imageready 2.0 som følger med ps 5.5 det er godt til at slice
Avatar billede manon Nybegynder
19. januar 2000 - 19:52 #9
Tak for svarene, men ...

Artist> Fea
Avatar billede manon Nybegynder
19. januar 2000 - 20:02 #10
Vi prøver lige igen ....

Tak for svarene, men ...

Artist > Feather er nu blevet sat til o,2 ( programmet Adobe 5,0) tillader ikke mindre.
Men mine kanter bliver og ser stadig ud som om det er blur´et.

Fotograf > Jo, den er skam fin, men sig mig hvor jeg finder en opdaret version af 5,5 ? Jeg har ikke lige de 7-8000.- der skal til.

Zane > Hvorfor er fireworks så god til netop dette arbejde ? Hvorfra kan det dwloades fra ?

Bubby > Imageready har jeg desværre ikke - snøft, men måske kunne man ...
Desuden - jeg forstår ikke hvad du skriver /forklarer - prøv igen :-)

Alle> beklager, men i må gerne være utrolig detaljeret i jeres skriveri, da jeg er en dummie mht adobe photoshop :-)

\manon
Avatar billede manon Nybegynder
19. januar 2000 - 20:05 #11
Hvad siger i til at et godt og kvalificeret svar giver 500 point i alt ?

Hermed er den hævet.
Avatar billede tobias Nybegynder
19. januar 2000 - 20:58 #12
Har du hævet spørgsmålet???
Avatar billede lazze Nybegynder
19. januar 2000 - 21:03 #13
Ikke særligt svært, men lidt bagvendt. Du laver det billede som du vil kopiere over i et andet 0,4 pixels større end den tænkte størrelse. Efter du så har pastet det ned i det nye billede beskærer eller "cropper" det med 0,2 pioxels i kanterne...Men glem fireworks..Jeg håber at du finder 8.000 kr.
Avatar billede lazze Nybegynder
19. januar 2000 - 21:06 #14
Ang. feather funktionen..har du prøvet at skrive det ind i feltet.Så vidt jeg husker er det en "trække og slip" bar med et lille indtastnings vindue? Skriv tallet der? Eller select all før du kopiere billedet?
Avatar billede manon Nybegynder
19. januar 2000 - 21:19 #15
Øhhh ...point er løftet - ikke hævet *G*

Tja....lad være med at spørge, men Adobe Photoshop 5.5 + Imageready 2.0 er instaleret, så nu ser det lysere ud.

Men, jeg vil gerne have en vejledning til Imageready´en.

FOTOGRAF >Du kommenterede kun - desværre - for dit svar kan næsten blive løsningen.

Artist > Dog vil jeg gerne give dig nogle point også. Fortæl hvad jeg skal gøre ! *s*

Bubby> Skriv og få din andel i mine mange point.

Gerne inden i morgen tidlig.

mvh
\manon
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. januar 2000 - 22:10 #16
Jamen du må da gerne give mig nogle point - men ellers er det også OK - det vigtigste er at du har fået løst dit problem !!!
Avatar billede theartist Nybegynder
20. januar 2000 - 09:41 #17
du trykker jo bare på avanceret og tildeler de enkelte de point, som du nu syntes at der skal gives, men eftersom du ikke har fået et rigtig brugbart point, så kan du lige så godt selv lave et svar og give deg selv mindst halvdelen af de 500, der er nok ingen der forventer at få 500 point, når de nu ikke har svaret "ordentligt".
Avatar billede manon Nybegynder
20. januar 2000 - 10:37 #18
hej igen

tak fordi i svarede, men jeg vil gerne lade spørgsmålet stå åben lidt endnu, da der måske kan komme flere svar.

Fotograf > Det har du helt ret i, men jeg er fair - en lovning er en lovning. Så 200 point kan du nok regne med.

Artist > Din hurtige reaktionstid er absolut 150 point værd - jeg har så mange af dem og da jeg ikke vil på top 10 listen kan jeg jo ligesågodt bruge dem. Og jo, jeg kender eksperten og ved hvordan jeg skal bruge den *s*

mvh

\manon
Avatar billede skovtrold Nybegynder
20. januar 2000 - 11:10 #19
Du skriver:

>Feather er nu blevet sat til o,2 ( programmet Adobe 5,0) tillader ikke mindre.
Men mine kanter bliver og ser stadig ud som om det er blur´et.

Det er fordi det er det forkerte sted du har rettet værdien for "Feather".
Du skal IKKE vælge den i menuen "Select" - "Feather".

Gør følgende:
I Værktøjsboksen, vælger du markeringsværktøjet (M).
Du kan ændre indstillingerne for alle værktøjer og derfor også for markeringsværktøjet. Dette gøres i det lille vindue "Options". Hvis ikke du kan se vinduet, så gå i menuen "Window" - "Show Options".
I dette vindue skal du sætte "Feather" til 0 pixels.
Og prøv så at copy og paste dit billede igen.
Avatar billede manon Nybegynder
20. januar 2000 - 11:19 #20
Skovtrold > Ja - du har ret. det var en forklaring jeg kunne fatte - nu virker det.

Avatar billede manon Nybegynder
20. januar 2000 - 11:21 #21
Men nu har jeg et lille problem - jeg har jo lovet alle nogle point, men SKOVTROLD kom faktisk med det rigtige svar som jeg kunne forstå.

Så her er alle pointne fordelt pænt mellem jer - håber i alle er tilfredse - ellers må i brokke jer til ombudsmanden *LOL*

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN *S*
Avatar billede manon Nybegynder
20. januar 2000 - 11:27 #22
PS:

Artist < Dit svar var faktisk rigtig nok ( fandt jeg ud af), men den måde du forklarede det på var ikke lige til at forstå, så jeg håber du er tilfreds med de 200 point.

mvh

\manon
Avatar billede theartist Nybegynder
20. januar 2000 - 11:42 #23
Det er bare helt iorden du!
Avatar billede sleepy Nybegynder
02. februar 2000 - 21:31 #24
Jeg har ikke været med fra starten, men sammenfattet vil jeg anbefale 2 ting:
1. Opgrader til PS 5.5 så følger ImageReady med, ud over slicing er der andre web-fordele.
2. Benyt Fireworks til slicing/weboptimering. Programmet "kommunikerer" med Dreamweaver/GoLive og kan downloades gratis i 30 dages trail version fra Macromedia's hjemmeside.
Længe nok til at få jobbet gjort eller blive afhængig...
Avatar billede manon Nybegynder
03. februar 2000 - 02:45 #25
Hej sleppy

Tja ..som dit navn antyder *LOLOL** ... nej, undskyld - du har helt ret og jeg takker for dit svar.

I et andet spørgsmål som jeg satte op her på eksperten, fik jeg netop det svar, at adobe 5.5 havde de muligheder og egenskaber og den har jeg nu anskaffet mig og har fundet løsningen på alle mine problemmer.

Så endnu engang tak :-)

\manon