Avatar billede Jesper P Juniormester
01. august 2016 - 22:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

formater laveste værdi (excel)

Hej Excel eksperter
håber der en venlig sjæl der kan hjælpe,
jeg har en 4500 rækker med tal i kolonne c,d,e,f
jeg kunne godt tænke mig at laveste værdi i hver række får en baggrunds farve, jeg har forsøgt mig med en betinget formatering og det virker også ganske fint for den række jeg laver den i, men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan de næste rækker arver den formatering? da den arver den formatering som er lavet på rækken ovenfor og begynder at finde mindste værdi i rækken ovenfor.
jeg har 4500 rækker så vil gerne undgå at skulle sidde og lave betingelser for dem alle :)
Mvh
Jesper
Avatar billede excelent Ekspert
01. august 2016 - 23:04 #1
Marker C1:F1 vælg "Brug en formel...."
Indsæt denne =C1=MIN($C1:$F1) som formel
Indsæt denne =$C$1:$F$27 som gælder for
vælg en baggrundsfarve
Avatar billede excelent Ekspert
01. august 2016 - 23:09 #2
=$C$1:$F$27
skal ændres til
=$C$1:$F$4500
Avatar billede Jesper P Juniormester
02. august 2016 - 00:03 #3
Tak for svar excelent,
jeg forstår ikke helt hvor jeg skal sætte den anden linje(formel) ind, skal jeg så lave en formel mere? eller skal begge linjer sættes ind i samme formel?
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2016 - 01:32 #4
Regel: =C1=MIN($C1:$F1)
Format: vælg bagrunsfarve
Gælder for: =$C$1:$F$4500

https://support.content.office.net/da-dk/media/4cb85b8b-9195-439e-9605-4c6f5e2418d6.jpg
Avatar billede excelent Ekspert
02. august 2016 - 05:35 #5
Avatar billede Jesper P Juniormester
04. august 2016 - 14:04 #6
Tak for meget fornem video og det virker som sådan også, jeg har dog en lille issue med at nogle af felterne indeholder #I/T og hvis der er sådan et felt i rækken så springer den hele rækken over i stedet for at vælge laveste værdi, håber du/i har et lille fix til dette?
og sorry jeg ikke fik det forklaret godt nok
Avatar billede excelent Ekspert
04. august 2016 - 18:24 #7
Hvis du har excel2010 eller nyere
=C2=SAMLING(15;3;$C2:$F2;1)
Avatar billede Jesper P Juniormester
05. august 2016 - 09:27 #8
Tusind tak mr. excelent, den sidder lige i skabet :)
Jeg arbejder for en virksomhed som hedder http://www.inkpro.dk/, vi sælger blækpatroner og laserpatroner til printere.
Vi vil gerne kvittere med et lille gavekort til lidt printerpatroner eller andet, men som jeg kan se så har jeg ikke mulighed for at sende en privat besked, så du bedes ringe til mig på 88276943.
Mvh
Jesper Pedersen
Avatar billede Entreprenøren Praktikant
08. juni 2020 - 11:51 #9
Hej. Jeg faldt over denne tråd, som var meget hjælpsom i forhold til min problemstilling. Jeg har dog den udfordring at det ikke er alle mine rækker der er tal i hver gang, og så markere den hele rækken af tomme felter. Kan man få det til at holde op med det? altså så det KUN er felter med tal den tage med ??

og til slut vil jeg hører om det lade sig gøre at lave en række til højre hvor den flytter alle laveste tal ud?

På forhånd tak for hjælpen.

//Cebrina