17. juni 2016 - 13:44 Der er 7 kommentarer

Prpblem med adgang

Mit system: Windows 10 Pro x64 med IE11 og Firefox 47 med Kaspersky Internet Security 2016.

Mit problem er,  at jeg uden at have ændret noget, pludselig ikke kan komme ind på Ekstrabladet.dk, da jeg får at vide jeg bruger en adblocker.

Men det gør jeg ikke og privat browsing er slået fra i KIS2016.
Har også prøvet at slå KIS2016 fra uden held.

Problemet er det samme i IE og Firefox.

Er der andre der har oplevet det samme og hvad pokker kan jeg gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2016 - 14:25 #1
prøv igen - det kan være eb har rettet i koden på sitet. Ellers skriv til webmaster@eb.dk
Avatar billede Slater Ekspert
17. juni 2016 - 14:27 #2
Jeg vil da gætte på, at det er din Internet Security, der opfatter deres ad-blocker test som en potentiel fare og blokerer det, så den tror reklamer bliver blokeret.

Du kan eventuelt skrive til Ekstra Bladet og informere dem om, at deres anti-ad-blocker også blokerer "ærlige" besøgende.

Personligt har jeg lavet et lille Greasemonkey-script der fjerner deres anti-ad-block overlay, så jeg kan være derinde med ad-blocker på. Jeg fjerner normalt ad-blocker fra sider med rimelige reklamer, men Ekstra Bladet bruger auto-afspillende videoreklamer med lyd, og det gider jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2016 - 14:46 #3
Prøv at rydde op i din browser:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
17. juni 2016 - 15:28 #4
Har flere gange kørt CCleaner uden held.
Har lige prøvet at afinstallere KIS2016 med samme resultat igen, både i IE og FF.

Har haft skrevet en mail til EB, som har svaret:
"Vi beklager at du får advarsel hvis du ikke har adblocker installeret.
Der kan dog være andre programmer, tilføjelser og indstillinger der udløser blokeringen. Mulighederne er forsøgt beskrevet her:

http://ekstrabladet.dk/adblock/

Check også gerne dine indstillinger for:
McAffee, Malwarebytes, Avira, Kaspersky Internet Security, Avast og Bullguard og tilsvarende programmer og tilføjelser. Mange af disse indeholder adblockere der kan virke på samme måde.
Listen er ufuldstændig, så har du programmer i samme kategori, men ikke er på listen, bør du også undersøge disse.

Hvis du er EKSTRA abonnent kan du logge ind direkte fra forsiden og derefter undgå adblocker informationen.

Vi håber disse anvisninger hjælper."

Jeg fatter ikke hvad der er galt, men så har EB jo bare mistet en læser....
Avatar billede hjolsen Ekspert
17. juni 2016 - 16:10 #5
Prøv at nulstille browser
IE : under Internetindstillinger --Avanceret-- nulstil
Firefox : åbn dette link i FF https://support.mozilla.org/da/kb/nulstil-firefox-nem-loesning-paa-de-fleste-problemer:
Avatar billede Slater Ekspert
17. juni 2016 - 18:56 #6
Hvis intet andet virker, kan du som sagt installere Greasemonkey addon til Firefox og bruge dette script. Det virker.
// ==UserScript==
// @name        EkstraBladet.dk - remove anti-adblock overlay
// @namespace  General
// @include    http://ekstrabladet.dk/*
// @version    1
// @grant      none
// ==/UserScript==

document.addEventListener('DOMContentLoaded', function(event) {
    var els = document.querySelectorAll('body > div');
    for (var i in els) {
        if ( /^[\w]{24}$/.test(els[i].id) ) {
            document.body.removeChild(els[i]);
            return;
        }
});
Avatar billede tiger_dk Mester
18. juni 2016 - 10:33 #7
Du kan få adgang til siden igen ved, at tilføje den i Anti-banner indstilingerne ved at tilføje www.ekstrabladet.dk i Brug listen over tilladte URL'er ! bruger godtnok Kaspersky Total Security, men princippet er det samme !