Avatar billede jcr18 Professor
13. juni 2016 - 20:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

firefox problem (usikker forbindelse)

Hej. Jeg er stødt på en fejl jeg ikke har haft problemer med før. Går jeg f.eks. ind på virk.dk får jeg denne her melding: http://peecee.dk/upload/view/460095/full
Benytter jeg f.eks. min standard browser maxthon er der ingen problemer.
Nogen der kan forklare hvordan jeg får fejlmeldingen fjernet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. juni 2016 - 20:28 #1
Har du noget antivirus program installeret ?
Er der evt. nogle info under: Avanceret der kunne give noget mere info ?
Alternativt ville jeg nok bare forsøge med en reinstall af firefox / opdatering.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 20:52 #2
Der er en "kendt fejl" hvis man har Avast og Firefox - som det ser ud, overtager Avast alle certifikater som bliver udstillet, og Firefox ikke kan se dem - muligt at det er sket for dig.
Ellers kunne det være noget simple som tiden på din Computer, som ikke synkroniseret - men idet du godt kan tilgå sikre sider som virk, lyder det lidt langt ude...
Avatar billede jcr18 Professor
13. juni 2016 - 21:29 #3
Pc`en er 100% opdateret til windows 7, også mht. synkroniseringerne. Jeg benytter kaspersky internet security 16.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2016 - 07:05 #4
Her gælder det samme - der er 2 muligheder:
1: nemmere, men mindre sikker:
I Kaspersky gå til Settings - additional - Network - Do not scan encrypted connections
(jeg går ud fra, din Kaspersky ikke er på dansk...)

mulighed nr 2 - som er mere sikker, men også lidt mere kompilceret:
se om der findes Kasperskys certifikat I firefox: Indstillinger - Avanceret - (faneblad) Certifikater - Vis Certifikater - AO Kaspersky Lab - Kaspersky Anti-Virus Personal Root Certificate
rediger tilladelser på denne cert, og sæt alle flueben (eller leg lidt med dens settings)
Findes den ikke, eller virker fluebenspillet ikke, prøv at slette certifikatet, og importere den direkte fra: C:\ProgramData\Kaspersky Lab\AVP15.0.1\Data\Cert\ (fake)Kaspersky Anti-Virus Personal Root Certificate.cer
(husk at sætte mindst et flueben)
Håber det hjælper
Avatar billede jcr18 Professor
14. juni 2016 - 11:40 #5
Hej. Vender tilbage så snart jeg har fået det tjekket op.
Avatar billede jcr18 Professor
11. december 2016 - 02:39 #6
Takker for hjælpen:)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2018 - 20:04 #7
Hej, jeg har installeret Kaspersky, men efter endt installation kan jeg slet ikke åbne Firefox, CCleaner eller AVC PC TuneUp - nogen som ved, hvad jeg kan gøre?Jeg bruger Windows 8