Avatar billede kim1a Ekspert
05. juni 2016 - 12:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertere Works dokumenter

Min kære moster har fået sin computer geninstalleret hos (ikke så) professionel virksomhed, i den proces er computeren opgraderet med nyt Office (Win10 var lagt ind i forvejen).
Det gamle MS works som hun brugte er derfor ikke længere installeret, og Word vil ikke konvertere dem - den kommer gansk rigtig og siger at konverteringsprogrammet kræver en opdatering, men den hjemmeside som åbnes eksisterer ikke længere hos Microsoft. Jeg har kigget rundt manuelt, men ikke fundet en løsning.

Er der nogle af jer som har en ide til hvordan jeg løser dette problem?
Avatar billede Leif Praktikant
05. juni 2016 - 13:39 #1
Microsoft Works - seneste version gratis download 2016
http://microsoft_works.da.downloadastro.com/
Avatar billede Leif Praktikant
05. juni 2016 - 13:50 #2
Avatar billede kim1a Ekspert
05. juni 2016 - 16:20 #3
Leif: konverteren gælder kun op til og før Excel 2007.
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. juni 2016 - 18:12 #4
Libre Office eller Open Office som det første er en aflægger læser og gemmer begge i rigtigmange formater og kan bruges til konvertering. Prøv libre office

https://da.libreoffice.org/

LibreOffice er en omfattende og professionel kontorpakke, som du kan hente og installere gratis, uden frygt for krænkelse af ophavsretten. Der er en stor base af tilfredse LibreOffice-brugere på verdensplan, og programmet er tilgængeligt på mere end 100 sprog og til alle større operativsystemer, herunder Microsoft Windows, Mac OS X og GNU / Linux.
Avatar billede kim1a Ekspert
08. juni 2016 - 21:10 #5
Leif dit andet link er helt håbløs, det er bare et lille program der beder om installation af diverse bloatware for derefter at guide ind til MS standard side med Works som iøvrigt er nedlagt.