Avatar billede Uvanga Ekspert
30. maj 2016 - 11:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cat5 Cat6 kabler skineffect og vægudtag

Netværkskabler og vægudtag
#1
Forskel på Cat5 og Cat6 er båndbredde målt MHz. Cat6 skulle så indeholde mere kobber i form af strammere snoning af trådene. Tråd diameteren er den samme 0,5mm. Da frekvensen stiger, vil skineffect alt andet lige også spille ind. Er der forskel i tråd isoleringen fra Cat5 til Cat6? Hvad er den konkrete forskel på de to kabelkategorier?
#2
Cat5 Cat6 vægudtag, hvad er forskellen, for mig at se er de ens.

Jeg har søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget konkret, så jeg håber der er en her der kan give en forklaring.
Avatar billede supportsiden Professor
30. maj 2016 - 13:45 #1
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. maj 2016 - 14:49 #2
Tak for link, det forklarer kabel delen. Men vedr. #2: Vægudtag: Hvad er forskellen på Cat5 og Cat6 vægudtag. Har du et link her også?