Avatar billede darkwader Juniormester
29. maj 2016 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvor er det man sætter regler op for hvornår man skal skifte password på netværket

Hej
hvor er det man sætter regler op for hvornår man skal skifte password på netværket. Er det det i activ direktory eller er det group policy.
Jeg jagter stedet for jeg kan sætte det op.
Avatar billede FastEthernet Novice
29. maj 2016 - 19:55 #1
Det kan du eksempelvis gøre i Default Domain Policy group policy'en (hvis det skal gælde for alle i domænet).

Åbn ovennævnte policy (eller lav en ny og åbn den) og find derefter Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Account Policies\Password Policy. Til højre har du så Maximum password age, hvor du angiver hvor "gammelt" et password må være (i antal dage), så sæt det fx til 90 hvis brugerne skal skifte password hver 3. måned.
Avatar billede darkwader Juniormester
29. maj 2016 - 20:02 #2
Vil prøve det i morgen. Foreløbig vil jeg dog godt sige stort tak for hjælpen :-)
MVH
Hunter14
Avatar billede darkwader Juniormester
30. maj 2016 - 12:34 #3
Hej
Jeg har fundet stedet hvor det skal sættes op. Jeg har bla lavet det sådan at hvis der tastet forkert 3 gang skal admin låse op.

Men når jeg kører test på det virker det ikke det virker på mig som den ikke får fat i modulet. Er andre steder hvor jeg skal fortælle systemet at den skal bruge gpo ?
Avatar billede darkwader Juniormester
30. maj 2016 - 13:38 #4
Mit spørgsmål er annulet :-)