Avatar billede the-king Nybegynder
19. januar 2000 - 12:30 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

farven flyder ud

hvorfor flyder farve ud når jeg marker noget og så vil endre faven i det felt.

og hvordan gøre jeg så den ikke gøre det mere
Avatar billede cldu Nybegynder
19. januar 2000 - 12:49 #1
du har slået anti-alias til, kig under "options" for det tool du bruger til at fylde felterne.
Avatar billede theartist Nybegynder
19. januar 2000 - 13:27 #2
Det er for at give blødere kanter den gør det, den farver som regel kun en pixel længere ude, så hvis du har en markering kan du bruge select/modify/contract og trække det sammen med en enkel pixel, før du trykker ALT+Backspace (Fyld med forgrundsfarven).

Læg også mærke til om dion "tolerance" i options for dit "bucket tool" står ekstremt højt (over 50), for det gør at den udylder bredere.

--:TheArtist:--
Avatar billede theartist Nybegynder
19. januar 2000 - 13:28 #3
dion = din      udylder = udfylder
Avatar billede lazze Nybegynder
19. januar 2000 - 20:58 #4
Måske skal du male hver farve eller nogle af dem i hvert sit lag og så smække dem sammen senere....Og så er der jo maske værktøjet!
Avatar billede silberbauer Nybegynder
23. januar 2000 - 17:59 #5
Lazze har ret: du kan ikke benytte "paintbucket" på samme måde som i gammeldags bitmapprogrammer. Brug select-værktøjet til at markere et område og fyld det derefter ud. Nu kan du evt. vælge menuen "slect", "transform" og "expand" og indtaste et pixeltal. Selektionen udvides nu og du kan lave et nyt lag under laget med det, du lige har udfyldt, og igen udfylde selektionen bare med en anden farve. Nu har du så en outline.
Avatar billede the-king Nybegynder
30. januar 2000 - 00:44 #6
tja, jeg har ikke lavet noget, men nu flyder farverne ikke ud længer, men i skal jo have jeres point, jeg ved bare ikke lig hvordan jeg skal fordele dem.

hvad siger i