Avatar billede larsini Seniormester
11. maj 2016 - 15:23 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kompas på Android smartphone - hvilke signaler er denne funktion baseret på???

Kompas på telefonen virker helt fint, ikke fordi jeg bruger det, men ku' tænke mig at vide hvordan det fungerer - magnetisme er det jo ikke baseret på???
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2016 - 16:30 #1
nogle kredsløb på telefonen måler den magnetiske styrke i en retning - derfor skal man ofte lige justere telefonen ind ved at svinge lidt rundt med den. https://www.quora.com/How-does-a-compass-work-in-smart-phones-What-sensors-are-used-and-how-do-they-show-the-correct-directions
Avatar billede larsini Seniormester
11. maj 2016 - 16:54 #2
tak for hurtigt svar - fint link, som jeg ikke kendte til.
man bliver hele tiden klogere...
smid et svar - pft
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2016 - 17:05 #3
bare luk selv - jeg vidste det heller ikke før jeg fandt linket...
Avatar billede larsini Seniormester
11. maj 2016 - 17:13 #4
ærlig snak - respekt - tak
Avatar billede bvirk Guru
11. maj 2016 - 17:59 #5
Og foruden at hjælpe med at finde ud af skoven vej kan telefonen også  finde søm og skruer i væggen - lokaliseret indenfor underfor 1/2 cm har jeg erfaret. Det var ikke app'ens kompasnål, men en feltstyrke dimps der gjorde det.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2016 - 18:13 #6
Avatar billede larsini Seniormester
12. maj 2016 - 06:29 #7
tak for tip - det skal da prøves  ;-)