Avatar billede jhon0009 Nybegynder
16. april 2016 - 10:31 Der er 2 kommentarer

PC skærm slukker og blæser på 100%

Mit PC bliver ved med at skru blæseren helt op og mit monitor slukkes efter det. Det eneste jeg laver i den er tegne med paint tool SAI og Photoshop, se video'er og spille et spil der hedder "Osu!". Den trækker ikke så meget og jeg spiller den igennem OpenGL.
Jeg ved ikke hvad er problemet.

Jeg har prøvede at skifte GPU fra geforce 720 til amd hd5720 det sker stadig.
Jeg har 4 pci. 2til gpu og 2ekstra. Jeg har prøvede at bytte dem rundt men det sker stadig.
Jeg har prøvede at køre en stresstest via et program FurMark. PC'et var kunne komme op til 85-86grader med 29-30frames på 5min.

Jeg har formateret mit pc fra win10 til win8 til win7. (Original var win8).
8GBRAM har den og jeg 1monitor som er en Apple Monitor(er ikke sikker hvilke).
4blæser har den. 2 i toppen, 1 inde i og 1 ved side-case.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2016 - 12:28 #1
processoren er for varm.
jeg tror din cpu kan trænge til en ny højkvalitets køler.

ved spil i Fallout 4 ligger min cpu på 50-65 grader.
i windows, på 38.

den må ALDRIG komme på 80, det er smeltegrænsen!
Avatar billede jhon0009 Nybegynder
17. april 2016 - 12:37 #2
Ja men den går aldrig op til 80-85 grader. Det var bare en stress test og den skulle teste om hvor høj den kan nå.

Jeg får 55-60grader nå jeg spiller osu!.
og den har aldrig nåede op over 70grader.