Avatar billede NLHW82 Nybegynder
13. april 2016 - 12:13 Der er 1 kommentar

Hvilket grafikkort burde jeg købe?

Jeg har fået en stationær som havde nogle gode dele jeg kunne bygge videre på. Yay! Udover en SSD, installation af et 64bit OS og flere ram, så kunne jeg godt bruge et nyt grafikkort.

Jeg ville gerne kunne spille Fallout og XCOM2, og have 2 skærme (VGA og DVI) - men jeg har ikke alverdens penge til kortet og jeg synes det er lidt forvirrende for jeg har i mange år IKKE fulgt med i hvad sådan et kort har brug for.

Så hvis jeg nu lister computerens dele nedenfor... kan I så foreslå et godt grafikkort til mig?

Processor    AMD FX(tm)-8150 Eight-Core Processor
Manufacturer    AMD
Speed    3.6 GHz
Number of Cores    8
Video Card    Standard VGA-skærmkort
Manufacturer    ATI
Chipset    Radeon R7 260
Dedicated Memory    1024 MB
Total Memory    1024 MB
Memory    4.0 GB
Operating System    Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 32-bit
Service Pack    1
Size    32 Bit
Edition    Home Premium
Display Maximum Resolution    1680 x 1050
DVD    ATAPI iHOS104 ATA Device
CD    ATAPI iHOS104 ATA Device
Drive
Size    111.7 GB
Free    95.1 GB
Avatar billede lassesvend Nybegynder
20. april 2016 - 08:32 #1
Hej :)

Det er altid sådan med grafikkort (og anden hardware for den sags skyld), at man altid lige kan få et der er lidt bedre, hvis man lige betaler lidt mere. Så det kommer lidt an på hvad dit budget er.

XCOM 2 anbefaler:
Graphics: 2GB ATI Radeon HD 7970, 2GB NVIDIA GeForce GTX 770 or better
http://www.gamespot.com/articles/xcom-2s-pc-system-requirements-revealed/1100-6433017/

Fallout 4 anbefaler:
NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 290X 4GB or equivalent
http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-pc-minimum-and-recommended-pc-specs-conf/1100-6431267/

Siden da er der kommet GTX 900 serien. og da et GTX 980 er rimelig dyrt og du siger at du ikke har så mange penge, så ville jeg nok gå efter et GTX 970, eller hvis du er villig til at sænke grafik kvaliteten, så et GTX 960, eller måske et GTX 770 som har lign. performance. Du kan selvfølgelig også gå længere ned i pris, men så falder performance også bare.

Hav en god dag :)