Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2001 - 08:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Shell Scripting og editorer

Jeg er ved at få mere blod på tanden i FreeBSD og er på udkig efter information om Shell Scripting og de forskellige shells, KSH, Bourne, Bash m.v. Gerne bøger, artikler m.v.

Altså dokumentation på shell scripting /bin/sh fx. samt hvilken shell man skal anvende... Jeg hører fra flere kanter at jeg skal anvende BASH, men aner knapt hvad det er...

Et lille bi-spørgsmål... Jeg sidder og editerer lidt i vi fortolkeren. Jeg kender flere der er utroligt glade for emacs (ærkefjenden)... Inden jeg kommer for godt igang, hvilken er \"bedst\", hvad anbefaler i eller skal jeg anvende en helt tredie editor ?

/ LJ
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2001 - 08:45 #1
Fandt den her, er det ikke noget der dækker mit spm ? http://www.oreilly.com/catalog/bash2/
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2001 - 11:33 #2
!
Avatar billede skwat Praktikant
22. august 2001 - 14:02 #3
Jeg bruger vi....
Engang i tidernes morgen blev det afgjort at den var bedste, Det blev afgjort i en paintball kamp.
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2001 - 16:15 #4
det var meningen spørgsmålet blev lukket med det !, men det registrerede E. aldrig... sorry
Avatar billede skwat Praktikant
22. august 2001 - 17:23 #5
ikke des tro mindre er det rigtigt det jeg skriver :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2001 - 17:34 #6
skwat >> jeg var ikke med i den paintball match, så den kan ikke godtages som et \"valid proof\"
Avatar billede skwat Praktikant
23. august 2001 - 08:33 #7
du kan være sikker på at det ville gå hen og blive religiøst.

Min personlige holdning er at VI er en editor der virker og kan det en editor skal, hvor emacs(Efter det jeg har læst AKA har aldrig selv prøvet) har en masse pop som jeg ikke syntes at jeg gider at sætte mig ind i!
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 08:35 #8
emacs er jo en hel lotus suite i sig selv, ikke at jeg kan lide det... men VI irriterer mig også
Avatar billede rm Nybegynder
23. august 2001 - 12:34 #9
jeg kan kun sige én ting; VIM (www.vim.org)