Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2016 - 20:06 Der er 13 kommentarer

Computer køb til ca samme pris

Hej alle sammen

Jeg er på udkig efter en ny computer når skattepengene kommer ind. Den jeg har fundet nu er denne : https://www.refurb.dk/p/lenovo-thinkpad-x230/33923

Jeg vil gerne høre om i kender til en computer et sted,  som måske er endnu bedre til cirka samme pris? Uden og være den helt store computer ekspert , synes jeg den jeg har linket til virker helt fornuftig.

I må have en fantastisk dag derude :)
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2016 - 20:24 #1
Du er vel klar over, at du linker til en brugt, udgået model med 3-4 år på bagen?
Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2016 - 20:32 #2
At den er brugt er jeg klar over, og det gør mig egentlig ikke så meget, hvis indholdet bare er godt oh effektivt i forhold til pris, men når det er sagt, så oprettede jeg tråden for, at nogle lidt klogere hoveder lige kunne få mig på rette vej inden jeg fortryder et køb
Avatar billede Slater Ekspert
04. april 2016 - 20:51 #3
Jeg vil sige, jeg er ikke imponeret over den.

CPU'en er udmærket for en bærbar, men så heller ikke mere. Godt nok er det en i7, men det er kun en dual core, så den er ikke noget særligt.

De 16 GB RAM er lettere vanvittigt for en laptop, der ikke skal bruges til helt nye spil (som den ikke kan trække) eller videoredigering. Det er helt unødvendigt.

500 GB diskplads er brugbart men intet særligt, og der står ikke hvilken slags det er, så jeg går stærkt ud fra, at det ikke er en SSD.

Og det onboard Intel 4000 grafikkort er kun lige nok til at bruge Windows og se video. Det kan ikke ret meget mere end det.

Skærmen på kun 12,5 tommer er også meget lille, men det ved jeg ikke om er noget du decideret ønsker.

- Du kan få en spritny maskine med ca. samme eller bedre indmad (bortset fra den unødvendige mængde RAM) for samme pris, så i betragtning af at den er brugt, så er den ikke noget at skrive hjem om. Og så kan jeg virkelig ikke lide, at de ikke skriver hvilken slags disk, er er i.
Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2016 - 20:55 #4
Hej tak for svar ! Yderst brugbar information, og tak for din tid!

Fristes til at spørge om, der er nogle forhandlere jeg burde kigge nærmere på ?
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2016 - 21:02 #5
100% enig med viperine.

Som altid ved anskaffelse af computer er første spørgsmål: Hvad skal den bruges til? Og svaret på det spørgsmål er især vigtigt, hvis det drejer sig om anskaffelse af bærbar.
Avatar billede Slater Ekspert
04. april 2016 - 21:03 #6
Mht. forhandler ville jeg nok finde den ønskede maskine først, og så finde den billigste (pålidelige) forhandler på pricerunner.dk eller edbpriser.dk

Hvis vi skal hjælpe med et eksempel på en mulig maskine, så skal vi lige vide hvad du vil bruge den til og hvor stor skærm du ønsker. Var de 12,5" fordi du gerne vil have en lille netbook, eller var det bare et tilfælde?
Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2016 - 21:06 #7
Jeg bruger den pt til hearthstone, som jeg vil tro er det mest krævende på nuværende tidspunkt, men den må gerne kunne trække lidt mere krævende spil , hvis det kan lade sig gøre.. da det sagtens kunne tænkes, at jeg vil gå over til et mere krævende spil før eller siden .
Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2016 - 21:08 #8
Viperine den skal ikke være lille som sådan , jeg spiller også på computeren, så det kan godt være jeg kom til at tænke lidt mere på indhold end på skærmstørrelse tidligere ..
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2016 - 22:23 #9
Skal den også kunne bruges som "bærbar", dvs. noget, du uden besvær kan putte i en rygsæk eller lignende og tage med dig overalt?

Skal den også bruges til skolebrug?

Hvilken computer bruger du nu, og hvad er positivt/negativt ved den?
Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2016 - 22:34 #10
Størrelse og vægt spiller ikke den store rolle, indholdet spiller langt større rolle for mig.

Den skal bruges til lidt skoleforbrug i fremtiden, når jeg skal igang med min uddannelse.

Jeg havde en god dyr computer før, som havde kostet mig mange penge, men den er blevet stjålet og nu sider jeg på en computer jeg har kunne få af min onkel da han skiftede computer, så den er ikke meget værd og godt træt af den langsomme responstid :)
Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2016 - 22:36 #11
den computer jeg har fået af min onkel, har jeg så installeret linux på , for ikke at blive alt for frustreret
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. april 2016 - 23:19 #12
Jeg har 3 x220, næstbedste laptops jeg nogle sinde har haft.
Den er godt nok kun 12,1", men den vejer næsten intet. Fullsize keyboard og den gør jobbet.
Jeg vil dog ikke anbefale den til gaming, men almindelig web / arbejde klarer den fint. (jeg brugte den primært til kodning)
Avatar billede gorme Nybegynder
08. april 2016 - 21:57 #13
Der er ingen bud på en computer til prisen ?? jeg er stadig på bar bund, havde mindre forstand på hardware end jeg selv troede åbenbart (henviser til mit første link og den gode respons jeg fik :D)