Avatar billede mikkelbering Nybegynder
30. marts 2016 - 21:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Magnetstribe læser/skriver KT-2220

Jeg har anskaffet mig en magnetstribe kortlæser/skriver
fra elextra.dk (kortlink.dk/kvk7)

Maskinen kostede små 150Kr fordi den er uden software.
nu er mit næste problem så, hvordan i alverden får jeg den til at
læse data?
Jeg har benyttet PuTTY med en form for succes.
forstået sådan at svinger jeg mit statoil-medlemskort igennem
udskriver den følgende:

?▒0▒▒0506▒0▒▒36▒9▒▒▒00▒▒00▒0000▒6▒▒005▒▒▒▒

og her mit fitness-medlemskort:

?▒0▒6▒9▒

Og hvad der burde gemme sig af data på mit Statoil kort ved jeg ikke
men mit fitness kort burde i følge fitnessworld indeholde mit medlemsnummer som starter med FF7730 og 3 tal efterfølgende

Mit sygesikringskort vil den ikke godkende, selv om de skriver i produkt beskrivelsen at man kan benytte et sygesikringskort.

Jeg bemærkede godt der står den kræver programmør viden, men igen står der også en programmør manual, som jeg ikke rigtig kan finde nogen steder?

Produktbeskrivelse:

KT-2220 er en manuel magnetkortlæser med RS-232 interface. Passer til alle kort med magnetstribe. Dermed kan du lade dine brugere frit vælge hvilket kort de ønsker at benytte som adgangs-ID på enheden (dankort/sygesikringsbevis etc...). Der medfølger ingen software til enheden. Men en "programmør manual" for integration af enheden i en eksisterende applikation kan downloades fra denne side. Bemærk at enheden ikke fungerer uden forudgående applikationsmæssig programmering.

Det korte af det lange... Hvordan får jeg min kortlæser til at udskrive brugbar data? og hvordan skriver jeg til et kort?
Avatar billede mikkelbering Nybegynder
30. marts 2016 - 21:09 #1
http://i67.tinypic.com/11rsk03.png Det er hvad den udskriver fra mit fitness kort
Avatar billede mikkelbering Nybegynder
08. april 2016 - 16:15 #2
Lukket