Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2016 - 10:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

windows based script host pc'er i sort

Min gamle pc er gået i sort den starter som den skal og den kommer også til den blå skærm hvor der står velkommen Jens Arne Feddern og mail og billed.
Men når jeg så skulle få mit skrivebord så fåer jeg bare en lille firkant nederst i venstre hjørne, se billeder her. https://billedeupload.dk/images/vQmHT.jpg
https://billedeupload.dk/images/CcYev.jpg
https://billedeupload.dk/images/9qhoJ.jpg
Jeg kann så starte jobliste CTRL+ALT+DELETE, og der kan jeg se windows based script host køre, så kan jeg åbne stifinder, der har jeg så kunnet åbne Hitman og den har kørt og jeg fik den til og køre Avast opstarts scanning. og de to har ikke kunnet løse det. Hvad gør jeg??
Windows 8.1
HP ENVY dv7
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2016 - 18:38 #1
Hvis du er i joblisten, kan du så ikke køre en systemgendannelse til før problem opstod?

Hvis du går i filer kan du vælge kør ny opgave.

I feltet skriver du rstrui.exe og du sætter tjektegn i at den skal køre som admin.
Så skulle den gerne starte systemgendannelse op og du kan vælge et tidspunkt hvor systemet virkede (forhåbentligt)
Avatar billede frem-ad Professor
29. marts 2016 - 21:27 #2
Nej den crasheri gendannelsen med besked om og prøve med  andet tidspunkt,  og har prøvet i flere forsøg
Avatar billede f-arn Guru
30. marts 2016 - 08:56 #3
Hvad sker der hvis du lukker "windows based script host" processen?

Hvis den står under startfanebladet så deaktiver den.
Avatar billede frem-ad Professor
30. marts 2016 - 12:21 #4
Det er tjekket men den står der ikke umildbart, det er jo om den står under et andet navn
Avatar billede f-arn Guru
30. marts 2016 - 15:27 #5
Hvad sker der hvis du lukker "windows based script host" processen?

Det svarer du ikke på?

...det er jo om den står under et andet navn

Den hedder Wscript.exe, men den kan også bare stå der som navnet på en script fil.
Avatar billede frem-ad Professor
30. marts 2016 - 15:54 #6
processer der forsvinder firkanten, ned i bunde bare og så er der bare sort skærm.
og nej der er ikke noget i den i START
Avatar billede f-arn Guru
30. marts 2016 - 16:09 #7
La' os se om vi kan finde den :)

Til 32 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool og gem den på Skrivebordet.

Til 64 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool x64 og gem den på Skrivebordet.

Deaktiver dit sikkerhedprogram, mens du kører den :exclamation:

Start Farbar Recovery Scan Tool/Farbar Recovery Scan Tool x64 og klik på Scan.

Første gang der scannes, laver den automatisk Addition.txt.

Når scanningen er færdig, har du 2 log filer på Skrivebordet -  FRST.txt og Addition.txt som du bedes kopiere herind.
Avatar billede frem-ad Professor
30. marts 2016 - 17:32 #8
Jeg har lige sat den til og køre med denne http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk det var en fra arbejdet der sagde så ville den tit opdage hvis der er fejl i opstarten, så jeg ser om det løser det ellers forsøger jeg dit forslag jeg også vender jeg tilbage
Avatar billede frem-ad Professor
31. marts 2016 - 08:52 #9
Nu kan den da starte almindelig efter kaspersky, og så køre jeg anti malware - tdsskiller - Hitman pro - Disc cleaner - Free registry cleaner - AVG antivirus scanning - ccleaner - Diskdefragmentering
Så det køre f-arn mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2016 - 16:00 #10
Super. Jeg hopper af tråden her :-)
Avatar billede frem-ad Professor
02. april 2016 - 09:02 #11
LUKKER