Avatar billede cruis Praktikant
27. marts 2016 - 13:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formler

Har aldrig helt kunnet finde ud af det der med formler, forsøger stadig.
Har set det samme spørgsmål før, dog uden en løsning.

J3 = det overskud jeg vil lave
B4 = det odds jeg kan få på nuværende tidspunkt
D4 = Det indskud jeg så skal spille for at opnå J3 ( Formel )
B5 = Det næste odds ( Tabte jo sikkert det sidste odds )
D5 = Det næste indskud for at op nå J3 + D4
Osv, Håber at i forstår ?
Avatar billede ebea Ekspert
27. marts 2016 - 15:10 #1
Har lavet et lille eksempel her. Se om det var det du efterspurgte!

https://www.dropbox.com/s/99valjf5li5nkbr/odds-indskud.xlsx?dl=0
Avatar billede cruis Praktikant
27. marts 2016 - 15:23 #2
Jeg udfylder oddset og overskuddet og regnearket fortæller mig hvor meget jeg skal skyde ind.
Men rammer jeg ikke første gang, så skal næste linie medtage det første indskud og det samme med næste linie igen.
I dit eksempel er det enkeltstående linier
Avatar billede ebea Ekspert
27. marts 2016 - 15:52 #3
Jeg er ikke helt med på hvad du mener (måske fordi jeg ikke spiller oddset). Men du må levere en mere tydelig forklaring.
Avatar billede cruis Praktikant
27. marts 2016 - 16:24 #4
Jeg prøver.
Jeg ønsker at akkumulere et over skud på 100 kr. dette udfylder jeg i J3.
jeg spiller på et mål i de første 10 min af en given kamp til odds 5 som jeg udfylder i B4, skulle D4 så gerne fortælle mig at jeg skal satse 25 kroner ( 5 * 25 = 125 - indsats dvs et overskud på 100 som jeg bad om.
Desværre går spillet ikke hjem.
Så et mål imellem 10 og 20 min giver odds 3,75 som jeg fylder ind i B5 ( næste linie ) og nu fortæller D5 mig så at jeg skal satse et givent beløb for nu at have et overskud på 100 kroner.
Dog skal første og anden indsats jo regnes med.
Det vil så fortsætte 9 gange ( 90 min )
Det svære er som sådan ikke at få de 100 kroner i overskud ( eller hvad beløb der nu er tastet ind ) Det svære er at få alle indskuddene med i regnestykket. håber at du forstår
Avatar billede ebea Ekspert
27. marts 2016 - 17:04 #5
Ikke at det blev nemmere for mig at forstå. Blot blev forklaringen længere.
Hvordan skal du fortælle regnearket, når dit væddemål ikke gik hjem?? Hvad skal "trigge" det?
Avatar billede cruis Praktikant
27. marts 2016 - 17:22 #6
Hmmm, det havde jeg ikke lige tænkt over. Som udgangspunkt går væddemålet jo aldrig hjem hvis jeg fortsætter til linie 2.
Vinder jeg er væddemålet slut da jeg så har opnået det ønskede overskud.
Avatar billede cruis Praktikant
27. marts 2016 - 17:24 #7
men det kunne godt udfyldes med et 0/1 ( tabt/vundet )
Avatar billede ebea Ekspert
28. marts 2016 - 10:10 #8
Jeg har lagt en anden fil op, hvor den tæller dine indskud. Hvis det stadig ikke er som ønsket, så prøv at bruge min private mail under min profil, da det ellers kan blive en lang "historie" her på siden.

https://www.dropbox.com/s/ui1rrgcpjkgxwp5/odds-indskud-1.xlsx?dl=0
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2016 - 10:20 #9