Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2016 - 00:28 Der er 1 løsning

Download med bat fil

Hej Eksperter!
beklager hvis det ligger i forkert tråd.

men sagen er at jeg vil gerne download forskellige programmer og får jeg ikke skal gøre det en efter en for at holde de programmer opdateret. indtil videre har jeg denne kode, den virker men skal ind sætte flere URL og skal kunne nemt ændres og det gør det besværligt.

Set Downloadurl=http://www.DomæneHere.dk/FilName.zip
Set Downloadpath="c\Download\FilName.zip"
Set Directory="c\Download"
%WINDIR%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe -Command "& {Import-Module BitsTransfer;Start-BitsTransfer '%downloadurl%' '%downloadpath%';$shell = new-object -com shell.application;$zip = $shell.NameSpace('%downloadpath%');foreach($item in $zip.items()){$shell.Namespace('%directory%').copyhere($item);};remove-item '%downloadpath%';}"
Del /F /Q \Download\*.txt
Del /F /Q \Download\*.ini

er det muligt at lave det sådan at man har en fil som hedder: Download-URL(hedder ingen ting til sidst) og der i ligger alle URL samt med hvad de skal redigere til at hedde,

når den har downloaded en fil så skal den pakke den ud og give det navn som står i Download-URL og slette de andre filer der er i og sådan skal den forsætte med næste.

der hvor filen er, skal det være. det vil sige er bat file i drev C skal den bruge det, er den i drev J skal den bruge det, og fungere med det samme i undermapper

fks. af Download-URL fil:

Hjemmeside-url                          Filnavn
http://www.DomæneHere.dk/FilName.zip    OpenMe.exe
osv.

tak på forhånd!
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2018 - 17:22 #1
Lukker