Avatar billede Annenoha Nybegynder
17. marts 2016 - 00:56 Der er 3 kommentarer

Gendannelse af en ikke gemt fil i Word?

Hey. Jeg søger hjælpe til at gendanne/finde en fil som jeg ikke har gemt. Jeg har "Gem oplysninger til automatisk gendannelse" slået til, men IKKE "opret altid sikkerhedskopi".

Er der nogen der ved om jeg kan finde den et sted eller om det bare er tough luck?
Avatar billede repsakasper Juniormester
17. marts 2016 - 09:24 #1
Prøv evt. at kigge her, og følge de respektive vejledninger jvf. din version af word/windows

https://support.microsoft.com/en-us/kb/316951
Avatar billede kurtba Ekspert
17. marts 2016 - 23:30 #2
En ikke gemt fil har ikke haft noget navn på noget tidspunkt og vil derfor ikke kunne gendannes. Div. gendannelsesprogrammer kan ikke vide, hvad de leder efter. Linket til Microsofts anvisninger kræver også, at der skal være et filnavn at lede efter.
Avatar billede repsakasper Juniormester
18. marts 2016 - 09:21 #3
Ikke helt true. Det gemmes som "dokumentx.docx" hvor x er et givent tal.
Jeg har før gendannet ugemte dokumenter ved at søge efter .docx i stifinder, og sortere på senest oprettet/ændret.

Men det handler jo om, om word er sat op til at gemme automatisk, hvis den er det, vil alt blive gemt. Men fra microsoft 2010 og nyere vil word som regel selv give mulighed for at åbne de ugemte dokumenter når word startes, hvis dette ikke sker, er der sandsynligvis ikke gemt nogen, desværre.