Avatar billede Nimonic Nybegynder
16. marts 2016 - 19:38 Der er 4 kommentarer

2 kolonner skal udlignes

Hej :)
Jeg har et excel ark med 600 rækker. 2 af kolonnerne skal gerne afstemmes, således at de række der er dubletter skal fjernes, eller markeres med anden farve så de nemt kan adskilles.

Nogen der kan hjælpe? :)
Avatar billede ebea Ekspert
16. marts 2016 - 20:15 #1
Følgende formel, vil "flytte" de unikke rækker, over i en ny kolonne. Bemærk klammerne i start og slut af formlen.
Formlen indsættes ved at holde Control+Shift nede og trykke på Enter.

{=HVIS.FEJL(INDEKS($A$1:$A$1000;MINDSTE(HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(SAMMENLIGN($A$1:$A$1000;$B$1:$B$1000;0));RÆKKE($A$1:$A$1000)-RÆKKE($A$1)+1);RÆKKE(1:1)));"")}

Hvis du har dine data fra f.eks. kolonne A1 og B1 og ned, indsætter du formlen i Kolonne C1, og kopierer nedefter, så langt det er nødvendigt.

Formlen her, kan også bruges til blot at markere dubletterne.
=TÆL.HVIS($B1:$B$1000;$A1)

Brug betinget formatering, og vælg Brug Formel, og indsæt formlen, og så vælg en farve i formateringen, til at markere dubletter med.
Avatar billede Nimonic Nybegynder
16. marts 2016 - 20:50 #2
Jeg fandt faktisk en simpel knap i excel der løste det :)

Men mange tak for svar, det gemmer jeg lige.
Avatar billede Nimonic Nybegynder
16. marts 2016 - 20:51 #3
Opret gerne et svar, så giver jeg lige point :)
Avatar billede ebea Ekspert
16. marts 2016 - 21:02 #4
De løsninger du selv finder, er oftest de bedste :-)

Men du kan da prøve formlerne også.