Avatar billede Rasmus2503 Nybegynder
15. marts 2016 - 19:49 Der er 1 kommentar

mine nye ram virker ikke??? DDR3 hjælp?

hej jeg har haft taget alt mit computer grej taget fra en længere periode, nu har jeg fået hus og plads til og sætte det hele op igen, før jeg tog det fra, to et af ram blokkene billetten, og kørte videre med en stang 2gb.

men nu magtede jeg det ikke mere, og bestilte nye,

jeg har dette bundkort : https://www.asus.com/Motherboards/M4A785TDV_EVO/

og jeg køre pt med disse ram
Kingston hyper x 2gb havde 2 ens blokke i, men den ene døde.

nu købte jeg disse : https://www.proshop.dk/RAM/HyperX-Fury-DDR3-1333-DC-16GB/2439266?f~ram_ramhukommelsesfrekvens=1333mhz&f~ram_ramteknologi=ddr3sdram&f~ram_modeltype=dimm168pin

men kan ikke starte op med dem? uanset hvordan jeg sætter dem i soklerne, lige så snart jeg sætter den gamle blok i starter pc.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. marts 2016 - 23:11 #1
De virker ikke, fordi de jfr. manualen til bundkortet ikke understøttes.
Jfr. manualen må du ikke sætte større moduler i end 4 gb pr. port.
Du har købt 2 x 8 gb - så derfor.