Avatar billede pagh80 Nybegynder
14. marts 2016 - 14:55 Der er 2 kommentarer

Køb af HDD-Optager.

Hej Jeg hjælper et ældre ægtepar som skal ud og have en ny boks til at optage og afspille programmer på fjernsynet.
De har desuden Yousee abonnement.

De havde en 10 år gammel DVD optager med HDD som de var  meget glade for, men nu hvor de analoge signaler er væk kan de ikke længere bruge den til at optage programmer, da den kun understøtter MPEG-2, de kan dog stadig bruge den til at afspille DVDer på.

Begge er ret dårlige til at håndtere elektronik, så det skal være en boks der er simpel at bruge. Den skal kunne optage og afspille fra fjernsynet og det er sådan set det.(Men det gør selvfølgelig ikke noget hvis den kan mere, som f.eks wifi så man kan streame fra telefonen til fjernsynet, eller fra youtube osv.)

De kan selvfølgelig købe en ny DVD-optager, men jeg synes efterhånden de er så forældede, og deres DVD optager kan jo stadig afspille DVDer.

Er der nogle som har et godt forslag til en TV boks der er "ældre venlig"
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2016 - 16:37 #1
Jeg kan ikke sige, hvilken HDD optager, som er bedst, men husk, at de nye digitale optagere bruger dobbelt så meget plads som analoge.
Så havde man F.eks. før brug for 250GB har man nu brug for 500GB.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2016 - 16:41 #2
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks
og så sætter du bare en løs ekstern harddisk på - fx
http://www.edbpriser.dk/harddisk/samsung-m3-portable-stshx-m101tcb-1-tb-id-6931211.aspx
så kan de let skifte disk hvis der er pladsmangel eller defekt, og beholde optageren.
Hvis de har tilkøbte kanaler (fx sport) eller bland-selv, så dur boksen ikke. Der er ikke plads til kort.