Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2016 - 21:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ændre fra png til jpg (jpeg)

jeg har haft det her sp.mål oppe herinde tidl. og har kigget det sp.mål og har ligenu downloaded GIMP som var det program som blev angivet som en løsning i mit sid. sp.mål (tror det var i 2013)men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at bruge GIMP-programmet - med mit sp.mål her vil jeg meget gerne ha`et svar i overskuelig punkt-form (først det og dernæst det osv.)
håber nogen kan hjælpe mig.
er vildt underligt fordi jeg har ikke ændret de fotos fra jpg til png - HVORDAN SØREN ER DET SÅ SKET???
Avatar billede ranni Forsker
13. marts 2016 - 22:36 #1
Gå i Windows Tilbehør , vælg Paint og åben programmet.
Åben PNG billedet.
Den kan du så Gemme Som.
Jeg er ikke klar over om du kan omdøbe flere ad gangen.
Avatar billede ranni Forsker
13. marts 2016 - 22:50 #2
Du kan finde mange gratis convertere  PNG to JPG  på nettet.
Men pas  på INTET er Gratis.
Du skal passe på at slette <Flueben i næsten skjulte felter , ellers risikerer du at få uønsket programmer ind.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2016 - 22:53 #3
#1
dèr er jeg inde ligenu men når jeg vælger gem som kommer der ingen mulighed frem hvor jeg kan gemme som jpg el. jpeg???
Avatar billede mediman Nybegynder
13. marts 2016 - 23:06 #4
Du skal vælge det i Filtype.

Nederst i "Gem som " vinduet.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2016 - 23:24 #5
#1
tusind tak - har nu redigeret de pgl. fotos i paint og de er nu ændret til jpg-filer
læg lige et svar og jeg vil gi`dig points.
hva`sku`jeg da gøre uden experten.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2016 - 23:41 #6
#1
læg lige et svar så jeg kan gi`dig points.

jeg ved godt, at I var 2 som besvarede mit sp.mål men #1 var den første som svarede og det svar fulgte jeg
Avatar billede Rune1983 Ekspert
14. marts 2016 - 07:17 #7
Til en sådan lille opgave at konvertere fra png til jpg eller omvendt ville jeg anvende programmet Paint.Net som er en bedre udgave af det klassiske paint i windows. Man kan en del flere ting her.

Kan hentes her.
http://www.getpaint.net/
Avatar billede ranni Forsker
14. marts 2016 - 10:26 #8
Hej  jeger....
Nu ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal gøre med point.
Min lokale købmand vil ikke veksle dem til varer.
Hvis ikke een af de andre deltagere sender et svar, må du selv lukke tråden.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2016 - 16:03 #9
#7
læg lige et svar så du kan få dine points.
var netop paint som løste problemer.