Avatar billede stonhead Nybegynder
13. marts 2016 - 17:22 Der er 10 kommentarer

odds skema

Hej
Jeg vil hører om i kan hjælpe med at lave et excel eller udregningen.
Mit problem er at jeg vil gerne lave et excel som hjælper med at oddse.
Okie her goes
Det skal kunne fortælle mig hvilket beløb jeg skal odds i forhold til odds og den fortjeneste jeg ønsker.
Fx hvis jeg vil have en fortjeneste på 100kr ved odds 4, så skal mit bet være 25kr. her skal mit første bet være 33,33kr, men hvis jeg så vil lave et nyt bet fordi dette ikke gik hjem, så vil stadig have de 100kr fortjeneste, men denne gang er odds fx 3,5 vil mit næste bet være 53,33kr for at stadig få en fortjeneste på 100kr.

Nogen der kan lave sådan en formel for mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 18:59 #1
hvis du ville kunne vinde i sidste ende, så ville bet-firmaer ikke kunne løbe rundt (og de skal jo også betale lidt i skat).
Du kan satse på et vildt bud fra starten, og hvis/når du ikke vinder, så vidste du jo, at det var 'for sjov'.
bet-firmaer sætter odds løbende ud fra, hvad folk spiller på. Og den mest sandsynlige er så lige 5-10% under, hvad taberne betaler ind.
Hvis du bare sender mig 100kr hver uge, så sender jeg dig en gevinst på 200kr en gang pr måned - deal?
Avatar billede stonhead Nybegynder
13. marts 2016 - 19:17 #2
well tak for input men var ikke hvad jeg søgte :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. marts 2016 - 20:06 #3
Din start formel er vel ikke helt korrekt.
Hvis du vil have en fortjeneste på 100kr og odds er 4 og du better 25kr.
Så "vinder" du jo kun 75,-
De 25 er jo dine egne.
Så du skal jo "højere" op.
Så hvis du vil vinde 100 og vi f.eks. siger odds 5, så satser du 25.
"vinder" 125kr - 25 indskud = overskud 100kr.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 20:06 #4
a1="Vind"
b1=100 (altså det, du vil have i profit)
a2="Odds"
b2="Sats"
c2="Vind (0/1)"  (herunder taster du 0, hvis du taber og 1 ved gevinst)
d2="spil"
e2="tab"
a3=4
b3=25
c3=0 (hvis du har tabt)
d3=SUM($B$1+SUM($D$3:D3)) (kopieres nedefter fremover)
e3=SUM($B$1+SUM($D$3:D3)) (kopieres nedefter fremover)
a4=3,5
b4=(E3+$B$1)/A4 (kopieres nedefter fremover)
c4=0 (hvis du har tabt - ellers 1)
så indtaster du nye odds i a5, a6 osv og i c5, c6 hhv 0 og 1
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 20:15 #5
d3=HVIS(C3=1;"OK";A3*B3)
som du kan se, så lavede jeg samme tal i d3 og e3 før - kopieringsfejl.
Og som jakobdo påpeger, så virker det ikke i første omgang, da basisudgiften ikke er med.
Avatar billede stonhead Nybegynder
13. marts 2016 - 20:30 #6
ah ya selvfølgelig. triede jeg havde skreven det med de 125kr...
Tak claes
Avatar billede stonhead Nybegynder
13. marts 2016 - 20:50 #7
Men claes57 Kan du lave så de 25kr kommer med i hver enkelt beregning?
Altså det ændre sig jo fra bet til bet.

?
Avatar billede cruis Praktikant
23. marts 2016 - 19:53 #8
Fik du nogensinde lavet regnearket ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2016 - 14:31 #9
jeg har lavet ark helt om - simplere beregning.
I C1 indtaster man det beløb, som man ultimativt vil have i overskud.
ved spil 1 indtaster man odds (i B3), og får beregnet indsats i C3
taber man i spil 1, så næste række med spil 2 - indtast odds, osv...
excel-ark er her https://www.dropbox.com/s/700k182wdb5jcs4/odds.xlsx?dl=0

jeg har kun kopieret ned til og med spil 16, men man kan selv kopiere række 18 videre ned.
Avatar billede cruis Praktikant
27. marts 2016 - 23:34 #10
Claes, hvis du finder en tråd der hedder formler, så svar på denne da formlen er identisk med mit spørgsmål
Så er pointene dine