Avatar billede per2edb Praktikant
13. marts 2016 - 11:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HelpMaker kan i få det til at virke i WIN 10?

Jeg har HelpMaker kørende på en WIN7 maskine

Jeg har aldrig fået installationen til virke i nyere versioner af WIN

Nu bruger jeg WIN 10

Firmaet bag programmet eksisterer ikke mere efter 2013.

Der er mindst 10 udbydere af "Fup" der tilbyder det. Pas PÅ!

Jeg spurgte for 1 år siden om der var nogen der havde fået det til at vike på nyere WIN installationer

Forslaget var dengang at benytte kompatibilitets muligheden men det virker heller ikke her i WIN 10

Er der nogen der har fået det til at virke - og hvordan?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 13:11 #1
når du installerer det, så prøv at vælge en anden lokation - fx c:\hm\
Windows i nyere versioner vil ikke tillade programmer at skrive filer i program-mappen (det skal via programdata eller appdata). Hvis programmet laver filer i egen mappe, så vil windows tillade det når det er udenfor programmer-mappen.
Herudover installer 'som administrator' og kør også 'som administrator'.
Avatar billede per2edb Praktikant
14. marts 2016 - 10:44 #2
Efter installation i C:\HelpMaker\  får jeg fejlen:

An unhandled win32 exception occurred in vahelp74.exe(13432)
Just-in-time debugging this exception failed with the following error: No instaled debugger has just-in-time debugging enabled.
In visual studio just in time debugging can be enabled from tools/option/debugging/just-in-time

Check the documentation index for just-in-time debugging errors for more information

???? Hvad nu
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2016 - 11:25 #3
http://codeverge.com/embarcadero.delphi.tools/helpmaker-vahelp74.exe-stopped-worki/2020897 har to muligheder:
1) IE11 generer - og skal afinstalleres.
2) skift til HelpNDoc http://www.helpndoc.com/ (der er en gratis til privat brug)
Avatar billede per2edb Praktikant
15. marts 2016 - 13:52 #4
Jeg bruger ikke IE11 i WIN10 så:
Desværre er det vist umuligt at få det ti at virke

HelpNDoc er alt for dyr i Licenser

Tak for hjælpen
Vil du lave det så du kan få point
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2016 - 14:09 #5
bare luk selv.
Men prøv lige at finde IE11 i win10 (den er der fra start), og afinstaller den. Se i kontrolpanel/programmer og funktioner - der er til venstre 'slå windows-funktioner til eller fra', og deri kan du fjerne hak ved Internet Explorer 11 - OK vejen ud, og genstart, så den fjernes helt, og test dit program igen.
Avatar billede per2edb Praktikant
15. marts 2016 - 16:12 #6
Desværre virker ikke efter fjernelse
Avatar billede per2edb Praktikant
15. marts 2016 - 16:12 #7
Slutter