Avatar billede donnib Nybegynder
10. marts 2016 - 15:14 Der er 1 kommentar

Erfaring med gør det selv fiber kabler ?

Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med fiber kabler, er der nogen der har prøvet at sætte stik på fiber kabler (uden en splicer) ? Hvor køber man udstyr til det og hvad med rå kabel ?

donnib
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. marts 2016 - 06:10 #1
Der findes flere muligheder, fx bbt-fiberoptic, Lemvigh Müller, SOLAR, Nexans. Eller prøv at søge på nettet. De fleste leverandører har færdigmonterede patchkabler, da det ikke kan betales sig selv at "bøvle" med at montere connectorer. Det du efterlyser er nok en "pigtail" der kan splices mekanisk. TYCO har en meget smart mekanisk splicer, der i 7 trin udfører splicing. Tidligere (For 20 år siden) var det meget almindeligt at man selv sad og "hyggede" sig med at montere disse connectorer.

PS
Du har 12 år gamle spørgsmål der ikke er lukket..!