Avatar billede 39212 Nybegynder
06. marts 2016 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mine ikoner er væk

Hej. Efter at have kørt med Windows 10 i ca 14 dage er min ikoner på skrivebordet pludselig forsvundet fuldstændigt. Kun baggrunds billedet er tilbage. Jeg har forsøgt flere forskillige løsninger uden held. Sidst har jeg via søgefeltet søgt skrivebordet, hvor jeg kan se alle mine ikoner me det hele listet op. Jeg har så forsøgt at lave en ny genvej til skrivebordet ad den vej, men det sker ikke. I hvert fald kommer der ikke noget på det baggrundsbillede som jeg kan se på skærmen.
Min mistanke går lidt på om det ligger flere baggrundsbilleder oven på hinanden elle sådan noget, man jeg et lidt på herrens mark nu. Er der nogen der ved noget? Jeg har prøvet at genstarte flere gange.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2016 - 11:32 #1
i windows 10 kan du have flere skriveborde, så du er nok bare på et 'forkert'. http://www.computerworld.dk/art/233710/saadan-koerer-du-med-flere-skriveborde-i-windows-10
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2016 - 11:36 #2
den hurtige:
For the keyboard inclined users, you'll appreciate some of these shortcut combos to accelerate your virtual desktop experience.

WIN + CTRL + LEFT/RIGHT: Switch to previous or next desktop
WIN + CTRL + D: Create a new desktop
WIN + CTRL + F4: Close the current desktop
WIN + TAB: Launch task view
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. marts 2016 - 12:05 #3
Er du ved et tilfælde kommet til at trykke på "firkant med håndtag" Det er nummer 3 ikon fra venstre på proceslinjen i bunden af skærmen. Den handling åbner nemlig et andet vindue. Prøv at trykke på den, og se om ikoner vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2016 - 15:02 #4
Avatar billede 39212 Nybegynder
06. marts 2016 - 17:53 #5
Desværre det virkede ikke. Jeg har nu reinstalleret Win 8.1 og derefter Win 10 endnu en gang, så nu er jeg tilbage på sporet. Men tak for forslaget
Avatar billede 39212 Nybegynder
06. marts 2016 - 17:59 #6
Det ved jeg ikke, men jeg har prøvet at trykke på alt muligt efterfølgende og ændre alle tænkelige indstillinger uden held, så nu har jeg først reinstalleret win 8.1 og derefter win 10, så nu kører skidtet igen. Jeg dog fjernet Winduet med håndtaget fra proceslinien, så jeg ikke kommer til at klikke uforvarende på det :-)