Avatar billede Nalle182 Nybegynder
04. marts 2016 - 12:13 Der er 8 kommentarer

Ny harddisk

Hej.

Jeg står i den situation, hvor min harddisk er brændt sammen i min bærbar. Jeg har kigget lidt omkring på nettet efter en ny, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge?

Jeg bruger min pc til studie og gaming.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2016 - 12:19 #1
Valg en SSD den er hurtigere, bruger mindre strøn og bliver ikke så varm. Hvis der ikke er SSD plads i din computer, kam man købe en skinne til den. Samsung Evo er nok den bedste. Hvis det skal være den eneste HDD så køb ikke under 250GB.
Avatar billede Nalle182 Nybegynder
04. marts 2016 - 12:20 #2
Min tidligere harddisk var en Samsung ST750LM022, og jeg vil gerne opgradere fra denne.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2016 - 12:24 #3
jeg gætter på, at 500gb plads er rigeligt, så fx http://www.edbpriser.dk/harddisk/toshiba-h200-500-gb-id-11618994.aspx
det er en hybrid-disk, dvs du får hastighed på de mest brugte data kombineret med god plads.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2016 - 12:26 #4
1tb disk (men ellers magen til) http://www.edbpriser.dk/harddisk/toshiba-h200-1-tb-id-11618995.aspx kun 100kr mere.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2016 - 17:25 #5
Enig i at #4 lyder som et godt tilbud.
Gad egentlig vide, hvordan den fungere, om OS automatisk lægger sig på SSD delen, og hvor stor den del er.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2016 - 19:41 #6
den arbejder med en intern logik. Det, der bruges mest, vil løbende placeres i den hurtige del. Så hvis man skifter arbejdsopgave, så vil den lære det, og skifte ud i 'mellemlageret'. Reelt er lageret ret lille.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2016 - 20:03 #7
#6 Takker for info :-)
Avatar billede wjens Guru
05. marts 2016 - 10:20 #8
Helt enig med claes57 og de to forslag.

Hybrid er en rigtig god løsning, når de rene SSD er for små.

Jeg har desuden læst at hybriden går specielt efter at lagre alle power-up filer i det hurtige SSD, så boot processen speedes op. De fleste boot-filer vil jo være de samme hver gang, når først systemet er installeret og kørende. Jeg skiftede til en hybrid for nogen tid siden (under win7) og fik klar forbedring i boot.