Avatar billede TTA Seniormester
29. februar 2016 - 22:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Ingen tjeneste" på ny iPhone 6s

Er der nogen, der ved hvordan man aktiverer et nyt sim-kort i en ny iPhone!? Jeg har købt en ny telefon hos mit nuværende teleselskab og i samme forbindelse bestilt et nyt sim-kort (med samme nummer). Men uanset hvad jeg gør, så er der "Ingen tjeneste" på sim-kortet. Jeg kan godt låse sim-kortet op med pinkoden. Det er ikke muligt at aktivere sim-kortet på selskabets hjemmeside, det er kun muligt at bestille endnu et nyt sim-kort!

Det tog en krig at gennemføre opsætningen (sprog, land og andre indstillinger) fordi man skal installere iTunes på sin PC for overhovedet at få lov at lave opsætningen! Det er ikke min egen telefon, men konens. Og jeg har ikke fortrudt at jeg aldrig har haft en iPhone. Alle mine tidligere mobiler har jeg kunnet gennemføre opsætninger på i løbet 15 minutter. Denne iPhone har jeg nu brugt 4 timer på at få til at virke. Foreløbigt uden held.

Der er ingen hjælp at hente hos teleselskabet - de henviser til Apple. Og ingen hjælp at hente hos Apple - de henviser til teleselskabet!!! Der er kun en gør-det-selv-guide på teleselskabets hjemmeside, med et link til Apple. Men de løsninger, der er i linket, virker heller ikke. Ud over dette, så kan man kun spørge i et Apple-forum med et utal af andre frustrerede brugere.

Jeg er tæt på at lade telefonen gå retur! :-x
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2016 - 08:44 #1
hvis det er et teleselskab med butikker, så tag telefon ned i en sådanne, og bede dem om lige at aktivere sim-kort. Det er bedst om eftermiddagen, hvor unge mennesker er på arbejde i butikkerne.
Ellers har teleselskabet en 'support' - ring til dem. Nogle gange har de faktisk opdaget, at der er fejl i deres databaser, og så skal de lige trykke på en knap før det virker.
Avatar billede TTA Seniormester
01. marts 2016 - 20:56 #2
Ja, det var så det, der var tilfældet! Man havde "glemt" at aktivere simkortet fra teleselskabets side! :)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2016 - 21:53 #3
Giv lige et svar selv så du kan bruge point på et andet tidspunkt. Teleselskaber - sund skepsis - alle kan fejle, inkl dem selv.
Avatar billede TTA Seniormester
11. marts 2016 - 19:19 #4
Problemet er løst