Avatar billede poloen Nybegynder
28. februar 2016 - 15:05 Der er 3 kommentarer

Bærbar vil ikke starte

Hej eksperter.

Først, min bærbar er en HP G62-B17EO med ekstra 4GB RAM.

Det her er nok et spørgsmål om hvor meget processoren kan holde til, men her er min diagnose.

Min bærbar vil ikke starte efter 4-5 reboots, hvilket tvinger mig til at åbne bærbaren op og frakoble blæseren og reflowe grafikkortet som man ville en Playstation/Xbox (jeg har ikke en varmepistol), derefter starter bærbaren 4-5 gange igen.

Når bærbaren starter kører blæseren som en gal, hvor jeg heller ikke ved om det er grafikkortet eller processoren som er problemet, men mistænker processoren da der åbenbart er flere som har problemet - http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Boot-and-Lockup/HP-G62-A26SA-Boot-Up-Problem/td-p/389281

Jeg er i tvivl om min reflow metode er nok, altså om grafikkortets BGA ordnes nok af det, eller om den varmes for hurtigt op af opstart, eller om processoren varmer grafikkortet op, eller om processoren er ved at dø ud?

Min mistanke om tingene, specielt processoren, er pga. jeg fik bærbaren gratis da den havde problemet opstartsproblemet til at starte med.

Så skal der investeres i en ny processor, en varmepistol, eller et reballing kit og et nyt grafikkort?
Avatar billede poloen Nybegynder
28. februar 2016 - 15:12 #1
- Edit:
Bærbarens tilstand var sådan til at starte med fordi blæseren var stoppet til med kattehår og støv.
Avatar billede poloen Nybegynder
28. februar 2016 - 15:33 #2
Jeg tror ikke der er en permanent løsning pga. videoen her - https://www.youtube.com/watch?v=BzbHNoCtz_Y - men hvis der er nogen med en bedre løsning må de gerne sende et svar.
Avatar billede poloen Nybegynder
28. februar 2016 - 15:45 #3
Ja, jeg tvivler på der er en løsning på det her, det er nok grafikkortet som dør ud. - https://www.ifixit.com/Device/HP_G62 - baseret på andres problem holder bærbaren nok kun 1½ år.