Avatar billede dompap Novice
21. august 2001 - 21:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pc tænder af sig selv

Nu har jeg flere gange oplevet at min pc har tændt af sig selv. Har jeg spøgelser i huset eller skal jeg stille et eller andet i bios eller lign. ? Jeg er helt lost. På forhånd tak. Ja jeg ved godt at spm lægger op til sjove kommentarer men det er nu helt alvorligt ment....
Avatar billede netsrac Praktikant
21. august 2001 - 21:35 #1
Har du et modem tilsluttet ? Hvis ja så er det med garanti når telefonen ringer ?

Rod lidt med dine modemindstillinger.
Avatar billede larsroed Nybegynder
21. august 2001 - 21:49 #2
Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Den eneste måde at blive kloger på, er ved at stille nogle dumme spørgsmål nogle gange :o)=
Avatar billede dompap Novice
21. august 2001 - 21:57 #3
Jeg har ikke modem, jeg har ADSL og bruger en router, hmmmm, kan det være rigtigt at jeg skal hive stikket ud af den hver gang jeg slukker pcen ?
Avatar billede netsrac Praktikant
21. august 2001 - 22:01 #4
Hm...en router, måske du har aktiveret noget boot-on-LAN i bios ? Selvom det lyder mystisk at der skulle komme request ind på din router.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. august 2001 - 22:38 #5
hvad har du af usb ting??
Avatar billede francke Nybegynder
21. august 2001 - 23:02 #6
I min bios er der under power er der \"Automatic power up\" som kan sættes til Disabled/everyday/by date ! Du skal nok ind der og desable!!  Mit MoBo er A7V133 !
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. august 2001 - 01:23 #7
du skal disable Wake on lan, wake on modem, automatic power up...så skulle problemet være løst, evt med en bios upgrade
Avatar billede dompap Novice
22. august 2001 - 22:07 #8
Jeg har nu kontrolleret bios-indstilling vedr. wake-on-lan der var disabled. Jeg har jo så ikke mulighed for at se om min pc tænder automatisk igen idet det jo er ret tilfældigt hvornår det sker.
Avatar billede dompap Novice
22. august 2001 - 22:49 #9
Den har lige gjort det igen, så det skyldes altså ikke udelukkende wake-on-lan funktionen. Mit MoBo er et Microstar K7T Pro2A og jeg har en Cisco 677 Router. Jeg kan ikke se at jeg skulle have en automatic power up funktion i Bios.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. august 2001 - 22:50 #10
kan du se noget mønster i hvornår den tænder??
Avatar billede dompap Novice
25. august 2001 - 14:50 #11
Nej det synes jeg ikke og dog. Som regel tænder den indenfor 10-15 min. efter at den er slukket. Jeg har ikke været ude for at den har tændt af sig selv en dag hvor jeg har været på arb. f.eks.
Avatar billede dompap Novice
01. september 2001 - 18:47 #12
Jeg tror jeg har fundet fejlen nu. På mit netkort sidder en ledning der er wake-on-lan. Den har jeg pillet af og håber at det hermed er slut.
Avatar billede trygleren Nybegynder
10. september 2001 - 18:45 #13
Det kan også være det samme problem jeg havde. Min tidligere PC havde som mit nuværende ATX-tårn. Hvis der er sket en strømafbrydelse, kan man sætte ens PC til at boote. Nyttigt hvis man har en server kørende, men ufedt hvis man lige er taget på ferie i 14 dage. Indstillingen ligger under Power Settings.