Avatar billede finnmus Praktikant
25. februar 2016 - 15:50 Der er 7 kommentarer

CPU på 100% - WindowsUpdate inaktiv ved ny installation

Efter en hel ny installation af win7 er Windows update inaktiv (Markeret med rødt)
Hvis jeg klikker på søg efter opdateringer står den barew og søger ud i det blå, og den hverken viser eller henter noget som helst
CPU er på 100%, og RAM kører på 75% - svchost.exe stå på for 99% CPU i Taskmanager.
Jeg kan ikke komme videre (Win 7 er aktiveret), computer er på nettet.
Er der nogen bud?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2016 - 16:19 #1
En ny win7 mangler sikkert en hel masse opdateringer - den bruger (første gang) lang tid på at lave en liste til hentning.
Men du kan prøve at hente Tweaking. http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html scroll ned til "Installer (19.22 MB)" og hent #2 "Direct Download".
Programmet skal køres i fejlsikret mode for at virke hurtigt (det kan alligevel tage en rum tid). Start bare ved faneblad 5: Backup og lav en backup af reg-db og et gendannelsespunkt. Herefter fanebladet Repair - kør alt, den foreslår.
Efter endt kørsel genstarter du alm, afinstallerer Tweaking og kører windows update.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2016 - 16:22 #2
Jeg er enig i #1 med at det tager lang tid. Installerede en ny Windows 7 for 4-5 måneder siden, og der tog det op mo 2 timer før listen med de første 150 opdateringer kom frem.
Du er nødt til at væbne dig med tålmodighed.
Avatar billede finnmus Praktikant
26. februar 2016 - 16:23 #3
Jeg har kørt Tweaking efter anbefalingen, men ikke så meget er ændret.
Dog kører CPU ikke på 100%, men RAM stadig 85%, og computeren er langsom.
Der er stadig rødt kryds i Windows Update, og når jeg søger står den bare og "gnaver". Den finder ingen opdateringer, og når derfor heller ikke til punktet hvor man kan hente.Den stod i 5 timer i går, og 3 timer i dag og søgte, og altså ingen ændringer.
Det er en 64 bit installation på en lidt ældre maskine der oprindelig har kørt Vista. Der har været Win 7 på før (muligvis 32 bit), og det har kørt uden problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2016 - 16:48 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2016 - 20:47 #5
Er du kommet videre??
Avatar billede finnmus Praktikant
12. april 2016 - 12:36 #6
Jeg beklager det sene svar; der kom bla. en ferie imellem.
Efter at computeren havde stået "åben" med Installer opdateringer automatisk forsvandt "det røde kryds" en dag, der stod nu over 200 opdateringer klar.
De blev installeret over mange gange (og ikke uden problemer).
Man kan åbenbart ikke installere en win 7 computer fra bunden og forvente at kunne downloade og installere opdateringer med det samme (som man tidligere har kunnet). Måske Microsoft inddirekte ønske at alt kører Win 10 nu ;-)
Der var desværre ingen hjælp at hente ved de forskellige opslag jeg har fået.
Skal endnu en gang beklage den manglende følgen op undervejs.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2016 - 15:59 #7
Synes da du fik beskes om der kunne gå lang tid før du så opdateringslisten (se indlæg #1 og #2)

Hvad er status nu så?
Er den blevet opågraderet til win 10 eller kører du stadig win 7?