Avatar billede per2edb Praktikant
17. februar 2016 - 20:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scrolbar på subform med dataark

Jeg har en subform med et dataark
Der er flere colonner end bredden på subformen så scrolbaren vises

Selvom jeg i design mode sætter Rullepaneler til nej så vises de !!!

Jeg kan heller ikke i vba sætte eller fjerne scrolbaren med:

Me.[Subform].ScrollBars = 0 eller 3 for vandret lodret

Hvordan kan jeg med vba fjerne og vise scrolbaren??
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. februar 2016 - 07:56 #1
Hvis du har flere kolonner end der er plads til, hvordan skal brugerne så kunne se dem????

Hvis du vil skjule kolonnerne kan du gøre det på flere måder.

Når du er i Formularvisning, altså som brugerne ser det, så opfører dataarket sig på mange måder som et Excel regneark. Så hvis du højreklikker i toppen af kolonnen kan du vælge 'skjul'/'hide' uanset om feltet står som synligt eller ej i designvisning.

Hvis du vil styre det i VBA skal du have fat i control.ColumnHidden = True (for at skjule) og False (for at vise).
Avatar billede bvirk Guru
18. februar 2016 - 08:38 #2
Som du halvvejs også har eftervist per2edb, har scrollbar properties har kun virkning i formular og fortløbende formular visning.
Avatar billede per2edb Praktikant
22. februar 2016 - 17:29 #3
Ja MS har meget at lære endnu :-)
Vi i lave det så i får point
Avatar billede bvirk Guru
22. februar 2016 - 19:08 #4
behold selv pointenen