Avatar billede larsini Seniormester
03. februar 2016 - 09:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Android Tablet - Email app søges

Er der nogen her på forum som kan anbefale en fornuftig og gerne gratis email app - med den "indbyggede" app kan jeg ikke printe emails, så en app der giver mulighed for print af emails søges ???
Avatar billede madklub Guru
03. februar 2016 - 10:07 #1
I GMail kan man vælge 'Udskriv'.
Tryk på de tre prikker.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gm
Avatar billede larsini Seniormester
03. februar 2016 - 10:50 #2
tak for hurtigt svar. kender ikke gmail særligt godt, men såvidt jeg husker skal mailen omdannes til pdf før den kan printes? lidt bøvlet. hertil kommer at vi (min datter) modtager mails på pc og kan naturligvis printes derfra, og de kopieres til osse til tabletten og så er det at det er lidt bøvlet printe.
vores mails går til adresser på vores domæne og det er ikke noget problem at få indkommende mails sendt i kopi osse til gmail, hvis bare man let kunne printe fra gmail, men den kan man måske?
Avatar billede wjens Guru
03. februar 2016 - 11:12 #3
Gmail på en android printer mails (og andet) uden problemer med standardopsætningen. Naturligvis forudsat at du har printeren tilgængelig på samme netværk.
Avatar billede larsini Seniormester
03. februar 2016 - 14:51 #4
#3 ja, det plejer ikke at være noget problem at printe fra tabletten. jeg har nu installeret og afprøvet gmail - virker fint nok bortset fra at når jeg skal printe så kan tabletten i se printeren som kører på husets wifi - ja der er hele tiden noget, jeg må se på det i morgen - det ender skisme nok med en ny lille handy laptop  ;-)
Avatar billede wjens Guru
03. februar 2016 - 15:16 #5
Check om en af de her kan hjælpe. Jeg har HP print service kørende, den gør en del af arbejdet:

https://play.google.com/store/search?q=print%20service&c=apps&hl=en
Avatar billede larsini Seniormester
03. februar 2016 - 15:30 #6
fandt ud af, at jeg allerede for laaang tid siden havde installeret brother iprint&scan. så hvis man starter med den app, som nu forbinder pr auto til gmail kontoen hvor man så kan vælge den mail man vil printe, ja så kommer der et print ud, ser ganske vist kikset ud med en venstre margin på 5 mm og meget små typer, men det kan formentlig tilpasses...

en lidt kringlet måde at gøre tingene på...!
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 00:57 #7
Dit problem er et standard problem på både Android og Apple iOS enheder.
Problemet skyldes at din printer ikke er sat op som en printer der er understøttet direkte af dit operativsystem på enheden.
Når printeren ikke er direkte understøttet, så virker operativsystemets printerdrivere ikke og man kan ikke bare installere nogen andre uden om operativsystemet, da alle apps kører i deres lille sandkasse-verdenen, hvor de ikke kan få kontakt til andre apps.
Den løsning printer-producenterne er kommet med er så at lave en app, der kan åbne em fil på enheden og så printe den ud og så håber de så at app-udviklerne indbygger en funktion til at gemme deres udskrift i filer i et format, som kan læses af printer-producenternes løsning.

Løsningen giver som regel ikke et optimalt resultat og der er som regel ikke mange opsætningsmuligheder.
Avatar billede larsini Seniormester
04. februar 2016 - 08:52 #8
#7 tak. jammen så har vi jo hele forklaringen ;-)
min værste mistanke er blevet bekræftet.
de store spillere gør minsandten hvad de kan for at få trafik på deres platforme.
jeg talte i går med min mobil (tlf) udbyder fordi jeg ville have opklaret, hvorfor jeg over en 2 måneders periode havde haft omkring 2700 dataforbindelser til facebook iht den forbrugs-specifikation jeg ku' se på min konto.
jeg har aldrig være på facebook fra min smartphone og min udbyder ku' da osse fortælle at mange små-apps har indlejret en feature som, når de pågældende apps bliver anvendt, automatisk lige ta'r en sniffer til facebook. hvilke apps det handler om ved vist ingen helt præcist.
full stop
der er ikke mulighed for at tilpasse den printer-app jeg har hentet fra brother, så prints ser ret kikset ud.
anskaffer nu en lille 11 tommers laptop i stedet for tabletten. en pc ved man da hvad er...!
stor tak for udvist deltagelse.
hvis nogen af jer ønsker points så smid et svar.
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 22:59 #9
Nu kører du jo android, så det giver dig faktisk nogen muligheder for at få lidt kontrol tilbage til dig selv igen.

Først installer "Network Connections" fra "Anti Spy Mobile" på Google Play.

Denne app viser simplthen alle de forbindelser andre programmer opretter.
Under fanen Connection Log kan en Live Capture startes og så kan man simpelthen se alle programmers internetadgang over det tidsrum man fanger i.

Når du så ved hvilke programmer, der bruger internettet, som ikke burde, så stoppes disse.

Dette gøres ved at installere appen "App Ops Starter [kitkat]" fra "Alex the Terra" på Google Play.
Den er godt nok til KitKat-udgaven af Android, men jeg kører den på Lollipop uden problemer.
Det eneste appen gør er at lave en genvej til et punkt under Androids normale indstillinger, der bare ikke normalt kan åbnes, da punktet er skjult.
Hvert faneblad lister op de apps, som benytter en rettighed under den kategori, f.eks. vil Placeringskategorien vise alle de apps der har rettighed til at benytte lokalisering via GPS og trådløst netværk være listet.
Benytter appen også andre rettigheder, så vil den også kunne findes under de fanebladet, der omhandler disse.
Avatar billede larsini Seniormester
05. februar 2016 - 09:56 #10
#9 - det lyder meget interessant, og det vil jeg se nærmere på.
jeg kører version 5.0.1 og det må Lollipop
jeg kender ikke en dyt til Androids styreprogram og tror jeg deler skæbne med mange andre!
din info er så væsentlig at den burde ligge i en tråd for sig selv???
jeg vender tilbage herom.
i mellemtiden har jeg skriftligt spurgt Brother support om de har et godt forslag til hvordan man printer fra tabletten vha. en app el.lignende - de svarer nok aldrig.
Avatar billede larsini Seniormester
07. februar 2016 - 16:34 #11
#9 - jeg har installeret de nævnte apps og er er nu ved at luge ud i skidtet.
brother svarede skriftligt at jeg skulle hente deres iprint & scan, det har jeg gjort for lang tid siden og først nu forstår jeg hvorfor jeg har glemt den app - den virker fra smartphone ligeså dårligt som den gør fra tablet.
der må være et marked for en app-udvikler som kan lave noget der virker ;-)
Avatar billede larsini Seniormester
17. februar 2016 - 17:02 #12
lukker - tak for interessen