Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2016 - 23:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windowscomputer vs Mac Pro

Skal have en ny bærbar og har set på Mac Pro 13", men da jeg hidtil har brugt Computer med windows systemet er jeg bange for at det er for besværligt for mig med et nyt styresystem som Mac computer bruger vil jeg her bede om vejledning til køb
Den skal være så let som mulig og ca størrelse som Mac
Avatar billede sonalias Seniormester
30. januar 2016 - 01:07 #1
Avatar billede Wally73 Mester
01. februar 2016 - 23:05 #2
Hvis du køber en Windows maskine i dag, så kommer den typisk med Windows 10, hvilket kan være ligeså stor en omvæltning fra Windows 7, som skiftet til MacOS.
Macs er mere brugervenlige og driftsikre, men adgangen til mere specielle programmer kan være ret begrænset og der er ikke samme udvalg af gratis-programmer.
Macs er generelt også en del dyrere end en Windows PC med samme specifikationer.

Nu skriver du at en bærbar skal være så let som mulig, hvilket tyder på at du flytter den rundt, og i det tilfælde vil jeg råde dig til at få en med SSD-disk og undgå de helt billige Windows bærebare, da de ikke holder til at bliver båret rundt i en taske e.l.
Gå efter en af de lidt dyrere mærkevare-serier, så som HP ProBooks eller Lenovo X-serien.
Avatar billede sonalias Seniormester
02. februar 2016 - 19:52 #3
Man installerer bare classic shell på sin windows 10 hvis ikke man har lyst til at skifte udseende :)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2016 - 17:47 #4
Tak for indlæg, jeg tror nok jeg vælger ASUS  men de mange numre forvirre mig EDB-priser nævner
ASUS ZENBOOK UX305FA FC096H
ASUS ZENBOOK UX305CA FC043T
Har ikke kunnet finde forskel af betydning, kan i hjælpe ?

http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/asus-zenbook-ux305fa-fc096h-id-10067633.aspx

http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/asus-zenbook-ux305ca-fc043t-id-11706513.aspx?utm_source=PCWorld&utm_medium=contentpartner&utm_campaign=IDG_barter_aftale
Avatar billede sonalias Seniormester
04. februar 2016 - 08:12 #5
Forskellen er processor, styresystem og grafikkort, så jeg ville tage den nyeste med Windows 10 (som også er den billigste). Den anden kan også opgraderes til Windows 10, men nummer 2 har lidt bedre processor :) sidder på tlf så kan ikke lige se andre vigtige forskelle.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 17:25 #6
Jeg har vagt ASUS ZENBOOK UX305CA FC119T

Læg svar hvis du vil have point
Avatar billede sonalias Seniormester
15. februar 2016 - 11:52 #7
Håber du bliver glad for den :)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2016 - 17:01 #8
Det håber jeg