Avatar billede renegade Nybegynder
27. januar 2016 - 19:38 Der er 7 kommentarer

Deaktivering af mousepad på Asus

Hej

Er der nogen der ved hvordan man deaktiverer mousepad'en på en forholdsvis ny Asus bærbar? Fn+F9 virker ikke lige umiddelbart.

Hvis jeg går ind under museindstillinger, så er det faneblad der har med pad'en at gøre gråt, så jeg ikke kan vælge det. Under enhedshåndtering er der under mus og andre pegeredskaber følg.: Asus Support Device, HID-Kompatibel mus og Logitech G500s. Jeg kan deaktivere HID og G500s uden at det hjælper, men slet ikke Asus Support Device.

En hurtig søgning på google, viser også at der er andre end mig der ikke kan slå det fra. Så det er vist ikke bare sådan lige til.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2016 - 20:08 #1
Er der ikke noget software der er tilknyttet pad der starter med Windows som du kan deaktivere?
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2016 - 20:25 #2
Hvis du har en Driver CD eller en mappe med driverne skal du i kontrolpanelet programmer og enheder og fjerne den og derefter gen installere den!
men det er jo også muligt at du blot skal afbryde funktionen genstarte og genaktivere den
Fjern Flueben stop enhed genstart
PS kun et eksempel
http://peecee.dk/upload/view/456471
Avatar billede renegade Nybegynder
27. januar 2016 - 20:39 #3
Når jeg kigger under fanebladet start under joblisten i Win10 så er der ikke noget der har med mousepad'en at gøre.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2016 - 20:49 #4
du skal i kontrolpanel Mus
Skriv kontrolpanel i søg
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2016 - 21:24 #5
En anden vej ind til mousepad.
http://peecee.dk/upload/view/456472
Hvis den ikke er der skal du muligvis gen installere driveren.
Du burde have alle driverne i mappen eSuport under C:Drevet
Avatar billede renegade Nybegynder
28. januar 2016 - 20:20 #6
Jeg kan intet vælge der har noget med mousepad'en at gøre under det punkt. Men til gengæld fandt jeg et punkt der hedder Asus Smart Gesture under Kontrolpanel/Hardware og lyd. Der kunne jeg slå den fra. Så det virker til at det program har overtaget al styring af den. Men tak for hjælpen.
Avatar billede renegade Nybegynder
28. januar 2016 - 20:21 #7
Skriv et svar så får du pointene. :)