Avatar billede ZeBa Ekspert
24. januar 2016 - 15:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overførsel til min samsung

Jeg er ved at blive vanvittig over al den bøvl, jeg skal have hver gang jeg vil overføre filer til telefonen.
Indtil for et par måneder siden forbandt jeg med et kabel, startede stifinder - og så kørte det. Det kan så ikke lade sig gøre mere - stifinder kan ikke se telefonen.
Så fortalte min reparatør, at jeg skulle bruge kabel og installere Samsung Kies. Det fungerede så et par uger, men igår var det også slut.
Da kunne jeg så i stedet bruge BlueTooth - men i dag fungerer det så heller ikke.
Er der ikke en som kender en metode, som bare fungerer, hver dag og altid. Jeg er bedøvende ligeglad med overførselstid mv. - BARE DET VIRKER.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. januar 2016 - 18:40 #1
Jeg store idiot. Jeg flytter naturligvis bare SD kortet over i computeren og kopierer
Avatar billede thov Forsker
25. januar 2016 - 00:51 #2
Sådan gør jeg også, og derfor vil jeg heller aldrig have Apple udstyr.
IPhone og iPad kører ikke med løse SD kort for at maksimere profitten, og desværre er Samsungs nyere modeller konstrueret på samme måde.
USB kabel problemet kan måske løses med en "oprydning" ved hjælp af USBdeview.
Programmet kan slette de efterladte rester, som ligger og blokerer.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. januar 2016 - 01:57 #3
Så må jeg holde mig fra Samsung næste gang :)
Hvad er USBdeview, og hvad mener du med "oprydning" og "efterladte rester"?
Avatar billede thov Forsker
25. januar 2016 - 02:20 #4
Du kan læse om og downloade USBdeview her:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Programmet lister alle systemets USB henvisninger, og fortæller hvilke som bare kan slettes.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. januar 2016 - 02:34 #5
Ja, jeg havde fundet det. Men jeg forstår ikke rigtig, hvad det gør. Sætter det Stifinder i stand til at vise fx min telefon?
Avatar billede madklub Guru
25. januar 2016 - 08:16 #6
Jeg bruger Google Drev.
De filer jeg vil have overført til min telefon, ligger jeg bare ind i Drev-mappen på min pc. Derfra bliver de automatisk synkroniseret med skyen - og med min Drev-mappe på telefonen.
Det virker også den anden vej.
Avatar billede wjens Guru
25. januar 2016 - 12:31 #7
Jeg har en Samsung og bruger den her Wi-fi Transfer Pro:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smarterdroid.wififiletransferpro&hl=en

Man starter den på enheden og får en browser på PC'en med drag-drop. De to enheder skal være på samme wi-fi, så ingen kabler eller løse kort. Selv ret store filer går pænt hurtigt.

Pro udgaven koster lidt, den gratis har begrænset fil-størrelse.
Der er en række andre, der kan det samme.
Jeg ved bare at den her virker.