Avatar billede peterscl Juniormester
13. januar 2016 - 08:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Avanceret filter eller...?

Jeg har en liste med kunder, produkter og priser (se eks. nedenfor).

KundeA  Mælk        5,-
KundeA  Sukker      7,-
KundeB  Mælk        6,-
KundeB  Ost        10,-
osv...

Denne liste er meget lang så jeg har brug for at filtrer i kunder. Det skal ske ved at jeg i en bestemt celle skriver kunde navnet (f.eks. KundeA) så skal listen automatisk lave et filter og vise kun KundeA.

Det er noget i stil med avanceret filter men der skal jeg ind at sætte det hver gang jeg vil ændre i kunde navnet og det er problemet.

Hvordan løser jeg dette?
Avatar billede natkatten Mester
13. januar 2016 - 12:59 #1
Kan løses vha. VBA
Avatar billede peterscl Juniormester
13. januar 2016 - 14:20 #2
Gerne uden VBA da det ikke er min stærke side...
Men ellers må du gerne sende en løsning. tak
Avatar billede natkatten Mester
13. januar 2016 - 19:51 #3
Her er et eksempel på en VBA-løsning. Den er udbygget med datavalidering baseret på, at de unikke kundenavne findes og anvendes. Dette er ikke nødvendigt.

http://web01.gratisupload.dk/f/8uws3bih60/
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. januar 2016 - 17:38 #4
Jeg har lavet en simpel løsning som måske også kan løse dit problem. Mine udvalgskriterier er dog tal.

I en celle indtaster jeg et kontonummer, og eksekvering af en macro, viser en liste indeholdende alle bilag der er konteret med det valgte kontonummer.

Filtreringen kopieres som værdier til et område ved  siden af filtrerings området. Filtreringe lukkes, og jeg kan nu se filtreringen samtidig med at jeg kan se data hvofra der filtres.

Har dette din interesse så skriv.
Avatar billede peterscl Juniormester
02. marts 2016 - 10:48 #5
tak