Avatar billede Mekaniker78 Nybegynder
03. januar 2016 - 00:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reparere Recovery på D:

Min søn havde fået Virus på computeren.
Jeg fik Virussen fjernet, men måtte fjerne fluebenet i system gendannelsen for at få fjernet den.
Ville derefter lave en restore fra D:(Har ikke fået en DVD med com da jeg købte den i ALDI,kun en restore på d:)
men det kan jeg ikke??
Når jeg trykker F11 under boot, kommer jeg ind i restore, men den skriver at der ikke er nogen system gendannelses punkter??
Jeg ville installere Win 7 på ny/rep.
Der fulgte flere programmer med computeren da jeg købte den, som jeg ikke vil miste, derfor har jeg ikke lagt et andet Windows på maskinen.

Hvordan fixer man den restorer på D:??

Computeren er en Medion MD8352.

Side spørgsmål:

Kan den opgraderes til 8GB ram?
Hvis ja... Hvilke ram?
Avatar billede kurtba Ekspert
03. januar 2016 - 01:33 #1
Aldi plejer altid at levere restore cd.er med deres computere, og jfr. deres manual, skulle en sådan også være med, da I købte den.
Du kan formentlig se om recovery filerne findes på computeren, idet jeg mener at de ligger på d-drevet sammen med driverne til pc.en.
(driverne kan evt. downloades fra medion).
Så undrer jeg mig over, at du skriver, at den siger, at den ikke kan finde nogen system gendannelsespunkter, når du forsøger at lave en recovery.
Systemgendannelse og recovery er 2 forskellige ting.
Systemgendannelsespunter dannes efterhånden som man installerer og opdaterer div. ting, således at  man ved problemer kan gå et eller flere trin tilbage.
Ved systemrecovery er det et image af computeren som den var, da i fik den leveret, som skal køres tilbage, og der bruger den ikke systemgendannelsespunkterne til noget. Dem har du jo angiveligt også selv slået fra, således at dem der var er blevet slettet.
Men når du som anført vil køre en recovery som pc.en var, er det altså heller ikke nødvendigt.
I manualen står der i øvrigt at den kan være F11 eller F12, som fører til recovery.
Manualen kan du læse her:
http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda_20047714.pdf
På side 62 står anvisningen til at lave en recovery.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2016 - 08:54 #2
Dine gendannelsespunkter de ligger ikke på D drevet. De ligger på det drev der er lavet et systemgendannlsespunkt ud fra (typisk C drev)

"Jeg ville installere Win 7 på ny/rep"

Det tolker jeg som om du vil rulle tilbage til fabriksindstillinger, og så skal du ikke bruge gendannelses punkter, som du jo har slettet for at fjerne virus.

Er enig i #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2016 - 09:55 #3
Som kurtba skriver Følger der Altid Restore skiver med fra Aldi!
http://web.gratisupload.dk/f/8uvacvwtxr/
Gendannelses drevet har ingen drev bogstav. Det hedder (Genoprettelsespartition)
Og de programmer du mener du ikke vil miste ligger alle på Applikations & Support disc.
så hvis den "Genoprettelsespartition" ikke virker og du ikke har De 2 Dvd'er kan du bruge en tilsvarende Windows 7 DVD og det nummer der er på bunden af Computeren
Avatar billede Mekaniker78 Nybegynder
03. januar 2016 - 12:42 #4
Hej.

MIN FEJL.....

Fik en prop her til morgen, og splittede mit com værelse ad, og der fandt jeg mine DVDer.
Var ellers helt sikker på at der ikke fulgte nogen med.

Er godt klar over at systemgendannelsespunkterne ikke er det samme som Recovery, det var det jeg ikke kunne forstå.
Men det skriver den når man trykker på F11 for at lave Recovery.

Takker for den hurtige respons.

Kan ikke huske hvordan man giver point... Hjælp.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2016 - 13:45 #5
Du beder "kurtba" om at lægge et svar som du accepterer.
Avatar billede Mekaniker78 Nybegynder
03. januar 2016 - 14:10 #6
Hej.

KURTBA kan du lægge et svar, så jeg kan give point.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. januar 2016 - 23:42 #7
Ok.