Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 14:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

No drive attached to fastfrack controller. The BIOS is not installed.

Hej,

Jeg har købt en brugt computer, som jeg skal bruge til en hometrainer. Jeg vil gerne installere Windows på den, så jeg kan komme igang, men...

Jeg kan ikke komme frem til DOS commandpromten, da computeren stopper før med ovenstående besked, kan jeg tilknytte et drive til fasttrack controlleren? Jeg kan stoppe opstarten med F2 og komme ind i setup eller hvad det er.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 14:54 #1
Er Det en SATA Disk du vil installere på? Prøv at gå i setup og sæt til optimal eller bedst performance og så skal du vælge AHCI under Boot trykke F10 og genstarte.
Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 17:46 #2
Jeg ved ikke hvad en SATA disk er, men det andet forstår jeg.

Jeg har slået raid fra, som flere har foreslået på andre tråde.

Jeg har ikke et underpunkt med bedst prrformance eller achi.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 17:54 #3
Så må du fortælle hvad dit bundkort hedder på den måde finder vi også ud af hvordan bios skal indstilles
SATA disk
http://kortlink.dk/google/k886
ATA Disk
http://kortlink.dk/google/k887
Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 19:03 #4
Bundkortet hedder Asus p4c800-e.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 20:35 #5
Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 20:52 #6
Hvad betyder vælg boot sekvens i opstart?
Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 21:11 #7
Det fandt jeg ud af ved at slukke på kontakten og så kom den mulighed frem. Desværre virkede det ikke.

Pc'en giver et dobbeltbib og stopper.

CMOS settings wrong
CMOS date/time NOT set
Overclocking failed! Please Enter setup to re-configure your system
CPU fan error

Jeg kan herfra gå i setup med f1 eller f2 få default values og fortsætte...

Har du ideer?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 21:14 #8
Når du har startet pc står der noget på skærme F. eksempel tryk del for setup eller F2 eller ESC  F12  F11 noget skal der stå vælg boot menu eller eller eller???
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 21:27 #9
nu ved jeg ikke hvilket styresystem du vil have men med så gammelt motherboard er der ikke store muligheder for succes
Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 21:39 #10
Der står Press del for setup og tab to display bios post messages.

Del virker, mens tab bare ender en frosset blinkende cersor.

Skal jeg bare kaste denne pc i havet og købe en ny?
Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 21:44 #11
Er dos ikke automatisk på en pc? Eller skal det installeres?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 22:23 #12
Et disk operations system skal installeres men så gammel er den nu heller ikke Men jeg tror du skal have en ved din side for at forstå fremgangs metoden. Jeg tror din viden er for sparsommeligt til at kunne vejlede dig online.
Avatar billede g41384 Nybegynder
02. januar 2016 - 22:53 #13
Jeg har arbejdet lidt sammen med ham Google og nu er backup batteriet skiftet og motherboarded hardreset.

Næste step er en bootdisk via usb, så jeg kan få dossen op at køre.

Kan vi holde tråden åben, så du stadigt kan spørges?
Avatar billede g41384 Nybegynder
18. januar 2016 - 11:20 #14
Ikke rigtigt nogen løsning denne vej, så jeg lukker spørgsmålet.