Avatar billede ps76 Forsker
01. januar 2016 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke edit i google drev dokument

Jeg er administrator i en sportsklub. Styrer bl.a. betalinger og tilmeldinger til turneringer via google drev, hvor jeg og trænere sætter informationer ind, så vi kan begge "edit".
Indtil idag, hvor jeg IKKE kan skrive i dokumentet, og alle menuerne foroven - undtaget DATA - er "grey-out", altså ikke aktive.
Har ikke været inde og arbejde dér den sidste måneds tid - men det virkede da sidst, da jeg var derinde. Siden da har jeg opdateret til Windows 10 - men det burde vel ikke gøre nogen forskel? Hvad kan være galt? Det gælder KUN regneark. Andet på mit Drev, feks. billeder og tekstdokumenter virker ok.
Avatar billede ds12345 Nybegynder
01. januar 2016 - 14:11 #1
Er det dig selv, der har oprettet det delte dokument, for ellers skal du have ejeren af dokumentet til at tjekke, at du stadig har rettigheder til at læse og skrive i det.
Det lyder mystisk, at det har ændret sig så pludseligt. Som du selv siger, har det nok intet at gøre med, at du for nyligt har opgraderet til Windows 10.
Avatar billede ps76 Forsker
01. januar 2016 - 14:22 #2
Der er to dokumenter i gang. Problemet findes på dem begge. Det ene har je oprettet, det andet ikke.
Avatar billede ps76 Forsker
01. januar 2016 - 18:29 #3
Jeg har fundet fejlen: Det er et CHrome browser problem. Der er ingen problemer når jeg åbner Drev i "Edge". Så der må være kommet en opdatering på CHrome for nylig, som har denne fej.
Avatar billede ds12345 Nybegynder
01. januar 2016 - 18:48 #4
Det var da mærkeligt, men I så fald kan man da heldigvis regne med at dette bliver fixet snart
Avatar billede ps76 Forsker
01. januar 2016 - 20:17 #5
lad os håbe det. Jeg har indrapporteret det til chrome.