Avatar billede max-payne Nybegynder
25. december 2015 - 11:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Almindelige bruger instillinger i Win 7

Hvordan ændres musen fra dobbelt klik til engelt klik (peg for at markerer.
2 skærms opsætning - Skærm 2 er blevet hovedskærm.
skærm 1 skal være hovedskærm, hvordan skifter jeg. skærmen skal vises i 100 minutter før den går i pauseskærm, og sluk aldrig for HD's.
Hvordan får jeg computer til at vises som detaljer.
Hvordan får jeg mapper vist som detaljer - navn, størrelse, type, varighed, bithastighed - og andvend på alle mapper.
Når en mappe åbnes, - vises til venstra computer (favoritter, overførsler, biblioteker, dokumenter o.s.v.) kan jeg ikke få fjernet denne kolonde så kun den pågældende mappe vises (navn, størrelse, type, varighed, bithastighed) ligesom i XP.
Generelt ønsker jeg at få Win7 til at vises så XP 64bit.
Mange spm = mange point
:)
Avatar billede max-payne Nybegynder
25. december 2015 - 11:37 #1
Generelt ønsker jeg at få Win7 til at vises som XP 64bit.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 12:25 #2
Ved ikke hvor langt dette kommer.
Gå i kontrolpanel, og i stedet for kategori, så vælg at vise små ikoner.
Når dette er gjort, så gå i mappeindstillinger og fanen vis.
Her kan du ændre så mus bliver enkelt klik i stedet for dobbelt.
Når du åbner mapper, så mener jeg også der kan på en knap øverst der kan ændre udseendet

Og så er der dette link, som jeg ikke selv har prøvet (lidt avanceret):
https://www.youtube.com/watch?v=OJIbol1tK94
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 12:34 #3
Hvis du højreklikker på skrivebordet og vælger Personlige indstillinger, kan du også herinde vælge et klassisk udseende i stedet for den indstilling win 7 kommer med.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 12:37 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 12:45 #5
Det er måske en god ide at oprette et systemgendannelsespunkt før du retter for meget i systemet :-)
Avatar billede max-payne Nybegynder
25. december 2015 - 17:14 #6
jeg finder ikke noget som hedder kategori i kontrolpanel.
Men jeg har nu fået oprettet et xp look af skrivebordet, med små ikoner.
Min 7 er fra 2009 og virker/vises måske derfor anderledes end nyere Win7'er.
Under installationen af 7, oprettede jeg også hjemmenetværk. der kom en kode som man skulle gemme. Jeg oprettede så en mappe som fik koden som mappe-navn, denne kode er vel adgangskoden.
Mappen er plaseret på skrivebordet ved siden af ikonet Nætværkssteder så er den lige ved hånden og skal ikke åbnes for at se koden.
Skærm indstillingerne er også kommet i orden, dog skifter de for hurtigt til pauseskærm og slukkes.
jeg bruger først at gå i pauseskærm efter 90 min, sluk for skærm efter 2 timer.
jeg kører via switchbox 4 computere samtidig 1+1+1 hovedskærm, mus, tastetur. Skærm 2 er der 4 af så jeg heletiden kan se hvad de andre computere laver, Derfor skal skærmene være aktive i 100 min.
Hvis du er ham som ikke samler på point, så fortsætter vi denne tråd lidt endnu, hvis du samler på point så læg svar og spørgsmålet som derefter afsluttes.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 18:43 #7
Jeg samler på point hvis min hjælp har været brugbar.

Så hvis du har fået brugbar hjælp, kan du ved tråd afslutning bede om svar fra mig, og lukke med mit og andres svar :-)
Avatar billede max-payne Nybegynder
26. december 2015 - 04:59 #8
OK, jeg har fået brugbar hjælp, så læg et svar og få dine point.
Jeg opretter et nyt spm til løsning af de problemer som ikke er løst.
Det nye spørgsmål vil komme til at hedde
Fjernsupport til simpel opsætning af Win7
TAK for hjælpen  :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2015 - 09:20 #9
Ok og tak for det. Lægger et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2015 - 10:54 #10
Vedr fjernsupport, så ved jeg ikke om Teamwiever kunne være en mulighed for dig?

https://www.teamviewer.com/da/