Avatar billede SimonFrank Nybegynder
24. december 2015 - 15:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows har ikke fundet netværkshardware

Hej Eksperter,

Jeg har netop geninstalleret mit Windows 7 på min bærbar MM vision pc.
Men nu kan jeg ikke få netværket til at virke på den, har prøvet i et par timer nu, men kan absolut ikke få den til at fungere igen.

Jeg anvendte en disk som jeg fik med da jeg købte computeren i sin tid,
"Windows 7 Recovery Media"

Hvis blot jeg kunne få internet så jeg kan downloade drivers fra, https://www.mm-vision.dk/driver, og dermed downloade de nødvendige drivers til min computer.

Håber nogen af jer kan hjælpe,

Tak på forhånd

mv

/Simon
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2015 - 16:03 #1
Velkommen til
Har du prøvet at sætte netværkskabel i?
Avatar billede SimonFrank Nybegynder
24. december 2015 - 16:16 #2
Ja, det hjælper desværre ikke.
Avatar billede ds12345 Nybegynder
24. december 2015 - 16:56 #3
Det lader til, at du bliver nødt til at have fat i de drivers i så fald. Har du ikke mulighed for at hente dine drivers fra mm-visions side på en anden computer for derefter at flytte dem over på en USB-pind, som du kan installere fra?
Avatar billede SimonFrank Nybegynder
25. december 2015 - 13:28 #4
Kan man godt det?
For jeg har en anden PC til rådighed.

Så jeg skal downloade alle de drivers jeg skal bruge på min #2 pc, smide driverne på USB-nøgle og dernæst uploade dem til min #1 pc (den fejl belagte)?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 13:50 #5
#4 Ja det kan du :-)
Avatar billede ds12345 Nybegynder
25. december 2015 - 13:51 #6
Ja, det plejer at fungere rigtig fint. Du kan jo bare hente en driver til dit trådløse netkort, som du lægger over på #1 pc og installerer. Derefter kan du jo hente de resterende drivers fra #1 pc (fx. drivers til grafikkort, ethernet etc.) direkte.
Avatar billede SimonFrank Nybegynder
25. december 2015 - 17:50 #7
Perfekt!

Så bare for at gøre det korrekt, hvordan gør man helt præcist når jeg nu downloader de drivers?
Jeg har downloadet alle dem jeg mangler (tror jeg nok) de ligger nu på et USB-nøgle, men hvordan får jeg dem til at fungere på min PC?
Avatar billede ds12345 Nybegynder
25. december 2015 - 18:12 #8
Synes du bør starte med den, du har hentet til dit trådløse netkort. Den kan sandsynligvis køres som enhver anden eksekverbar installationspakke ( som .exe .msi). Hvis ikke dette er tilfældet, skal du ind i din enhedshåndtering.

Skriv gerne igen, hvis ikke du forstår mig
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 18:37 #9
#8 Jeg er enig :-)
Avatar billede SimonFrank Nybegynder
25. december 2015 - 20:37 #10
Hold da op hvor lækkert, takker!
Kan i så hjælpen mig med resten her?

PS. har også lidt problemer med at få trådløst internet, virker pt. kun med kabel i.

Tak på forhånd!
Avatar billede SimonFrank Nybegynder
25. december 2015 - 20:40 #11
øhm, ja der skulle have været et billede af mine "problemer"...
men det kunne jeg ikke uploade.

Men under enhedshåndtering har den 3 gule udråbstegn,

1) Fingerprint Sensor (ikke så vigtig)
2) Netværkscontroller (vigtig at løse)
3) SM-buscontroller (aner jeg ikke hvad er :/ )
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 20:52 #12
Når du har fået en netforbindelse, så prøv at højreklikke på de gule markeringer og vælg egenskaber og opdater driver.
Lad os se om Windows kan finde de sidste to drivere der er vigtige.
Fingerprint sensor kan du højreklikke på og deaktivere hvis den ikke skal bruges.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 20:54 #13
Hvis ikke Windows kan finde dem, så henter du dem fra udbyders side som du beskrev i indledningen.
Avatar billede SimonFrank Nybegynder
27. december 2015 - 11:37 #14
Det perfekt TUSIND tak for hjælpen,
Fremragende side!
Avatar billede ds12345 Nybegynder
27. december 2015 - 11:41 #15
Det var da så lidt :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 12:26 #16
Velbekomme og tak for roserne :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 12:30 #17
Det sidste du nu mangler er at lukke din tråd igen.
Hvis vi nu beder ds12345 om at lægge et svar, kan du bruge dette svar til at lukke med.
Der fremkommer en lille boks ud for den gule anmærkning som du tjekker af og derefter accepterer.
Avatar billede ds12345 Nybegynder
27. december 2015 - 12:32 #18
Lægger et her :)