Avatar billede bb69 Seniormester
24. december 2015 - 00:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Pc crasher-hvad kan jeg gøre

Hej.
Min pc er begyndt at crashe uden varsel, der kommer bare en blå skærm op og så genstarter den ( jeg vedhæfter et billede af det )
Jeg kører med windows 7, ved ikke hvilke oplysninger i ellers skal bruge, jeg håber at i kan guide mig til hvordan jeg finder ud af hvad der er galt med min pc.
Bliver lidt desperat
Avatar billede bb69 Seniormester
24. december 2015 - 01:00 #1
troede jeg kunne vedhæfte et billede, hvordan gør jeg det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2015 - 08:52 #2
Avatar billede zagger Juniormester
24. december 2015 - 08:58 #3
Du kan uploade billedet på www.imgur.com og linke til det her.

Men et hurtigt skud på tasken, så lyder det som RAM eller CPU problemer. Se om CPU blæseren er støvet til så den bliver for varm. Og se om der ligger støv nede ved RAM-soklerne. Tag dem evt. ud og pust både dem og soklerne rene for støv.

Det kan også skyldes at nogle system-filer har taget skade, og så er du nødt til at køre en reperation af Windows eller geninstallere.
Avatar billede bb69 Seniormester
24. december 2015 - 10:59 #4
Avatar billede bb69 Seniormester
24. december 2015 - 11:04 #5
tak for det, jeg prøver at tjekke indeni om der sidder støv de steder.
jeg installerede nogle grafik og bundkort drivere da min pc var begyndt at blive ret langsom, efter den begyndte at crashe gendannede jeg windows til et tidspunkt fra før den begyndte på det.
Det hjalp ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2015 - 12:27 #6
Det kan også være et problem med drivere.
Der er et link om det her du kan arbejde ud fra, og forhåbentligt finde årsagen.
Prøv at trykke F8 gentagne gange og se om du kan starte op i fejlsikret tilstand med netværk og arbejde videre derfra:

http://www.solvusoft.com/da/files/bsod-bl%C3%A5-sk%C3%A6rm-fejl/sys/windows/microsoft/windows-nt/ndis-sys/
Avatar billede buddy45 Juniormester
24. december 2015 - 12:30 #7
Avatar billede buddy45 Juniormester
24. december 2015 - 12:30 #8
Okay. Fik ikke lige opodateret :-)
Avatar billede bb69 Seniormester
24. december 2015 - 12:34 #9
:-)
det vil jeg prøve senere
Avatar billede bb69 Seniormester
28. december 2015 - 10:51 #10
Så fik jeg tjekket nogle ting.
Jeg har ikke trådløst netværkskort.
Det er ikke et støv problem.
Driver til grafikkort er opdateret.
Computeren crasher selv når den har været slukket hele natten, så varmeproblem kan det vel ikke være.

Jeg får følgende meddelelse når jeg starter computeren:
C:\windows\system32\nvspcap64.dll
følgende modul blev ikke fundet
Avatar billede bb69 Seniormester
28. december 2015 - 11:00 #11
Har kigget lidt i logbogen, uden egentlig at forstå hvad tingene betyder, ved ikke om i måske kan bruge det.

http://web.gratisupload.dk/f/8uuj7hl4xr/

http://web.gratisupload.dk/f/8uujrumvpi/

http://web.gratisupload.dk/f/8uukc7omh9/
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2015 - 12:20 #12
Prøv lige dette først:
Gå i søg og skriv msconfig, og gå i start fanen. Har du start programmer der har noget med Nvidia at gøre, så prøv at deaktivere dem.

Fejl meddelelsen kan relatere til lyddelen på dit videokort, at dette modul ikke bliver fundet. Om det så er en driverfejl eller om det er hardware relateret, må testes.
Avatar billede bb69 Seniormester
28. januar 2016 - 01:09 #13
En lille opdatering, der går længere og længere tid imellem den crasher ( måske en gang om ugen )
indtil videre har jeg ikke prøvet nogle løsninger, hvis det bliver ved gør jeg det ( har ikke haft så meget tid på det sidste )
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2016 - 15:51 #14
Ok.
Avatar billede bb69 Seniormester
07. februar 2016 - 10:19 #15
Nåh, nu begyndte den på det igen.
har været inde i msconfig og har slået via ( lyden ) fra, så må vi se om det var der fejlen lå.
Avatar billede bb69 Seniormester
22. april 2016 - 08:23 #16
der var ingen løsninger der hjalp, den gør det stadig engang i mellem