Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 15:17 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ram

jeg har købt 128mb ram men de virker ikke på min pc den står bare og genstarter heletiden jeg har prøvet med nogle andre klodser på 128mb men heller ikke de virker så nu kører jeg kun med dem jeg heletide har kørt med 128+32=160mb ram jeg har prøvet at bytte dem rundt i soklerne og mine egne virker fint men ikke de nye.mit bunkort er et GA-7IX ATHLON 500/800 slot
kan det være det skal være sdram dem der sidder i hedder noget med sdram men de ram jeg har købt skulle være universale ram.
hilsen resten>
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 15:23 #1
Har du prøvet at lade den nye ram sidde alene?
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 15:25 #2
nej men hvad skulle det hjælpe den klods jeg har på 128mb er kun et år gammel
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 15:25 #3
Prøv at sætte den nye i DIMM0 altså nr. sokkel 1, sørg for at den komme helt ned og at låsen klikker sammen om rammen!
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 15:27 #4
jeg prøver det
er lige til bage om lidt
resten>
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 15:27 #5
Det hjælper til at forstå om der er forskel på den nye og den gamle, det skulle gerne ende med at de alle kører sammen ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 15:31 #6
Du skal lægge mærke til om rammen bliver talt rigtigt op når du starter PCen!
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 16:23 #7
hej retaxes>

Hold kæft mand noget lordt jeg satte den nye ram klods i dimm 1 og started den op men nej så jeg prøved et par gange og en gang kom jeg frem på skrivebordet men den slukked med det samme så jeg pilled den nye ud og satte de gamle i men jøs en gang lordt nu ville den slet ikke starte ikke engang i F5 men til sidst kom den efter 20 gange på reset knappen kom den *G*

hilsen resten>
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 16:31 #8
Kender du en hvor du kan få testet den nye ram, lyder for mig som om den er defekt!
Ellers få den byttet der hvor du har købt den, tag de gamle ram med også og lad ham teste dem!
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 16:38 #9
Hej igen Retaxes>

jeg købte mine ram sammen med en kammerat jeg
købte 1 klods han købte 2 klodser jeg har prøvet alle sammen men ak nej kun den gamle på 128 og en der er meget ældre på 32mb kan bruges og så er det jeg spørger er der forskel på sdram og ??? for de ram jeg har i nu der står sdram og noget andet

jeg er ved at blive idiot
resten
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 16:44 #10
Den nye ram er sikkert også en SDram, står der PC100 eller PC133. Normalt betyder det ikke noget om de hedder PC133, den vil blot indrette sig efter de gamle ram.

Hvis du venter skal jeg prøve om jeg kan finde oplysninger på dit mobo!
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 16:46 #11
ja det hedder 128m 133 ja jeg venter med glæde og søtter gerne flere point på
på forhånd tak
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 16:49 #12
hmmm man kan måske ikke sætte flre point på så opretter jeg et spørgsmål til dig senere med flere point
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 16:51 #13
Vent nu bare med det, nu skal vi finde en løsning på probl.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 16:52 #14
Hvad hedder dit mobo helt nøjagtigt?
Ellers bruger jeg bare GA-7IX
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 16:55 #15
Jeg kan se at det understøtter SDram op til 768Mb.

3 x 168 pin DIMM socket 765 MB (Max)
Support 100/133 MHZ SDRAM and ECC
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 16:56 #16
det hedder GA-7IX
jeg fandt det her link på jumo.dk det er der jeg har købt mit mobo men har også skrevet til deres support men har ikke fået svar fra dem og der er et par dage siden
http://www.gigabyte.com.tw/
og tak igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 16:59 #17
Jeg kan også at de anbefaler Kingston RAM, det er måske problemet, er de ram du har nu af mærket kingston?
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 17:00 #18
du er fandme hurtig jeg har sidet og rodet med
så kan jeg måske kun køre med sdram
og det du skriver er lige præsis det der står i min manual
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 17:02 #19
den ene ram klods er mærket matrix og den anden er ikke noget mærke men bare fra en gammel pc
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 17:03 #20
jeg skal måske opdaterer min bios???
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 17:06 #21
Nu har jeg hentet manualen og jeg kan se at den kun understøtter 3,3 Volts ram. Det er meget vigtigt at de ram du bruger, alle er til 3,3 Volt!
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 17:08 #22
hvordan tjekker jeg det??
og hvis jeg skal købe nogle nye ram så skal jeg sige det skal være 3,3 volt og fra kingston
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 17:19 #23
Jeg tror ikke at du kan ændre 3,3 volts spændingen.

Hvis du tager din manual så står der meget omkring SDram indstillinger, når du er på den side med ram indstillinger kan du i første omgang sætte den til Default værdier for at se om bios tæller den rigtigt, prøv kun med den nye ram. Går det godt sætter du en til i og så fremdeles.
Hvis det ikke går kan du prøve at sætte værdierne for rammen lidt anderledes indtil du får et resultat.

Er det helt håbløst skal du bruge Kingston RAM som de anbefaler!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 17:21 #24
De oplysninger der var omkring Kingston ram finder du på denne site:

http://www.samintl.com/mem/n9754.htm
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 17:30 #25
på et tidspunkt fik jeg den til at køre med den nye klods og jeg kunne se der var 256mb men den genstarted hele tiden men det du skriver vil jeg prøve
og hvis den siger inde i bios at der er 128mb ram så kan jeg måske godt køre med den???

åbner lige et sp med flre point til dig
det hedder point til retaxes
Avatar billede makse Nybegynder
21. august 2001 - 17:32 #26
Et godt sted at starte, ville være at opdatere din bios.
Du kan finde den nyeste version på http://www.gigabyte.com.tw/support/bios.htm

Prøv evt. i din bios at lave en \'Load Fail Safe\' og Save & Exit.
Sluk computeren og monter de nye ramkredse.
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 17:34 #27
det prøver jeg lige makse
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 17:36 #28
makse hvordan dovn loader jeg den nye bios
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 18:03 #29
Nå, jeg kan se at du lige tager over makse, så kan jeg spise i fred og ro ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 18:03 #30
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 18:13 #31
selvtak retaxes men makse svar hjalp heller ikke jeg må finde et sted hvor jeg kan købe kinston 3,3 volt
lige det sidste alle ram er ikke på 3,3 volt???

www.tommyarne.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 18:20 #32
Alle nyere 168 pins ram er af 3,3 Volts typen, de gamle kørte med 5 Volt!

Prøv at tage alle rammen med til forhandleren, så du er sikker på at få samme type i Kingston!

Det er ikke alle mobo der er så kritiske, jeg har aldrig problemer med mit Soltek 67EV1!
Avatar billede makse Nybegynder
21. august 2001 - 18:33 #33
Det burde ikke være nødvendigt at købe Kingston. Det er nok bare Gigabyte, der har en god aftale med Kingston, siden de anbefaler disse.

http://www.gigabyte.com.tw/support/bios.htm skal du vælge GA-7IX i dropdown menuen.
Du bliver så ført videre, til en oversigt over hvilke bios opdateringer, der er lavet.
Den nyeste (ikke beta) hedder 7ix_f3.zip

Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 18:43 #34
Det er bare mig der er autoritets tro, men i det mindste må det være muligt at få ham til at teste den ram du har købt sammen med de gamle ram.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 18:44 #35
rettelse:
ham=forhandleren
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 18:46 #36
Hej Makse

jeg takker mange gange for din hjælp her til det sidste nu fik du ikke nogle point men jeg er villig til at oprette et sp og give dig nogle det er op til dig men du mener jeg kan købe alle slags ram bare de er på 3,3 volt

hilsen resten
Takker
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 18:54 #37
makse> jeg har 60 point som jeg ikke har sagt ja til endnu.

resten> Er det iorden at makse og jeg deler de 60 point du satte af til mig, så giv os lige link til den side. Ellers finder vi den nok!
Avatar billede makse Nybegynder
21. august 2001 - 18:57 #38
Nej. Så nemt er det desværre ikke.
En ramkreds som f.eks. hedder 128MB SDRAM 3.3V, kan være opbygget på flere forskellige måder. Og måske, understøtter lige dit bundkort, ikke den type.
Dette kan i nogle tilfælde blive løst med en bios-opgradering.

Pyt med point. Jeg klarer mig. :)
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2001 - 18:57 #39
retaxes du er en flink mand som dig bør alle være
http://www.eksperten.dk/spm/100859
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 19:11 #40
Tak, man bliver sq helt flov ;o)
Avatar billede knorte Nybegynder
22. august 2001 - 01:09 #41
Man kan se på klodsen, hvad det er for en. Nogle pc\'er kan kun bruge x 64 eller x 72. Næsten alle nye i dag er 64, så hvis maskinen kræver 72, går det ikke. Der er også forskelligt clk. Hvis du ikke har fået det rigtige ram, tror jeg stadigvæk jeg har lidt forskelligt 128 mb liggende, som du må prøve på din maskine.