Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 14:45 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Lidt feedback!

1.Inden jeg går videre med denne side, er der så nogen som vil komme med lidt konstruktiv kritik, så jeg kan nå at rette på tingene inden alle undersider skal laves.

2. Foreningen vil gerne ha\' \"Tip en ven\"-funktion samt \"Føj til foretrukne\". Forslag til hvor det skal stå uden at det hele vælter.

3. Af undersider er der p.t. kun:
Repetoire/1980-1989/1988: Annie get your gun
På den side er der så igen et par undersider til rolleliste m.v. Vi har snakket om at tilføje disse sider som underpunkter i menuen.

Der er en del der skal rettes til, men en foreløbig feedback vil være alletiders.

Mvh Liz

url: www.skansespil.dk/test/index.php
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. august 2001 - 14:53 #1
synes at siden er pæn, men også at dine rullemenuer kunne bruge en anden bg farve samt en tynd border.
Avatar billede fodnus Nybegynder
21. august 2001 - 14:57 #2
Jeg synes du skulle forsætte som du er startet
Siden er behagelig at se på
Menuerne overskuelige og nemme at bruge
Billederne tilpasset pænt
hvad med at lægge \"tip en ven\" nederst mellem webmaster og hosted by forskudt i en trekant
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 15:01 #3
pelkjær->Tak. Har prøvet at lave en sort border, men synes det så lidt malplaceret ud. Jeg ku\' evt. prøve med den cremefarvede!

fodnus->Tak for det. Er ikke helt med på hvad du mener med \"forskudt i en trekant\".
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 15:06 #4
pelkjær->Har nu lavet en border på menuen.
Avatar billede fodnus Nybegynder
21. august 2001 - 15:12 #5
Lidt i denne stil
                    Tip en ven
webmaster                                Hosted by

eller

                    Tip en ven

webmaster                              Hosted by
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. august 2001 - 15:14 #6
Den mørgke baggrund er lovlig mørk, svært at se logobilledet foroven i midten. Hvis du nu beholdt den mørke brune på dropdown menuerne og lavede baggrunden en lysere brun?

kunne \"tip en ven\" og \"tilføj til foretrukne\" ikke blive subsubmenu punkter inder foreningen -> kontakt? Så var man af med dem.
Synd at snavse det gode design til med sådan noget.

for meget luft imellem tekstkassen og de to designerlinks. (IE4)

monkeygirl! oh well.

mvh JakobA
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. august 2001 - 15:14 #7
Det var nu mere på undermenuerne jeg mente.

Men det her ser også godt ud, eneste problem jeg ser er at dine undermenuer overlapper nogle af menupunkterne ved mouseover, du skulle måske rykke dem en pixel eller to ned.

Men prøv at gi dine undermenuer en tynd border..
Avatar billede cowboy Nybegynder
21. august 2001 - 15:23 #8
Er det kun mig eller er der bare ikke nogen menu i netscape 4.7 ?

/Cowboy
Avatar billede cowboy Nybegynder
21. august 2001 - 15:24 #9
Jeg mener selvføglig, hvis man ser siden med Netscape 4.7
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. august 2001 - 15:26 #10
Du har ret, ingen menu whatsoever i NS 4
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 16:01 #11
JakobA->Foreningen har selv valgt den mørke røde idet det skal symbolisere teatergardiner, men jeg kan da prøve at gøre den lidt lysere og se hvordan det virker. Ellers kunne logo jo også være cremefarvet.
Tip en ven m.v. havde jeg selv tænkt på under kontakt.....:-)
Og hvad mener du med MonkeyGirl! oh well......*GG*

cowboy->Det forstår jeg ikke. Menuen skulle ellers virke i NE også. Jeg gider altså ikke starte forfra med at finde en menu.....:-)

pelkjær->Undermenuerne har en rød border som ikke synes før man laver mouseover, idet det er den samme røde som baggrunden. Skulle måske bare gøre den mere mørk.
Mht. til overlapning, så er punkterne slet ikke rettet til endnu.....:-)
Avatar billede cowboy Nybegynder
21. august 2001 - 16:12 #12
Det kan da godt være at menuen virker i den nyeste Netscape. MÅSKE !
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 16:16 #13
cowboy->Øverst i scriptet står der:
Default browsercheck - Leave this one
******************************************************************************/
function lib_bwcheck(){ //Browsercheck (needed)
    this.ver=navigator.appVersion; this.agent=navigator.userAgent
    this.dom=document.getElementById?1:0
    this.ie5=(this.ver.indexOf(\"MSIE 5\")>-1 && this.dom)?1:0;
    this.ie6=(this.ver.indexOf(\"MSIE 6\")>-1 && this.dom)?1:0;
    this.ie4=(document.all && !this.dom)?1:0;
    this.ie=this.ie4||this.ie5||this.ie6
    this.mac=this.agent.indexOf(\"Mac\")>-1
    this.opera5=this.agent.indexOf(\"Opera 5\")>-1
    this.ns6=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;
    this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
    this.bw=(this.ie6 || this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns6 || this.opera5 || this.dom)
    return this
}
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. august 2001 - 16:23 #14
Ser ud til at virke upåklageligt i NS 6
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. august 2001 - 16:27 #15
Jeg kan se at du har givet undermenuerne border. Det hjalp MEGET, men hvad med kun at gi tabellens omkreds, og ikke cellerne også?

Et andet problem (som det undrer mig at JakobA endnu ikke har påpeget), er hvis \"svagtseende\" (som har selv *G*) ønsker at bruge stor skrift i sin browser - så fucker din menu op.
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 16:36 #16
pelkjær-> Synes skam det er vigtigt at tage hensyn til de svagtseende også, men hvordan sikrer jeg mig at den menu jeg vælger fra starten giver dem muligheden for stor skrift, uden at det hele \"vælter\"?
Vi snakkede om hvilket publikum siden skulle stiles til og mente at det primært er børn/forældre, da foreningen satser mest på børnestykker.
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. august 2001 - 16:37 #17
NS3 viser sidens indhold, men slet ikke nogen menu.
NS4.7 har nu stået og ventet på et eller andet i 5 minutter. tomt vindue.

pelkjaer >> det regnede jeg også med at den ville, men den ser ok od i IE4 (har dog ikke prøvet at sætte fonts til \'største\')

mvh JakobA
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 16:45 #18
pelkjaer->Kan ikke se hvor jeg skal kunne nøjes med at ændre selve tabelborder uden at selve cellerne også får den farve.....:-(

jakoba->Hvis jeg forstår browsercheck ret så er det NE4 og NE6 den virker i. Vil det sige at man ikke kan regne med versioner der imellem?
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 17:07 #19
pelkjaer->Du har postet alt som kommentar i stedet for et svar.....:-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. august 2001 - 17:11 #20
Ich>>Den virker i NS 6 og op, men i NS 4.xx. Hvorfor ved jeg ikke.

Ang. border på undermenu, så kan du lave en tabel med row=1 og give den en tynd border, inden i den tabel, laver du så en anden, men alle dine undermenupunkter - denne tabel undlader du at give border. Så virker det.

Ang. \"store skriftyper\" så lad være med at give dine celler størrelse, men blot css (ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det), på den måde udvider de sig bare hvis skriften ønskes større.
Avatar billede lch Nybegynder
21. august 2001 - 17:17 #21
k....takker alle sammen for feedback der virkelig kunne bruges til noget....:-)

Kigger videre på det med border/celler/skrifttyper osv.