Avatar billede LarsLj Novice
02. december 2015 - 13:59 Der er 5 kommentarer

Access (2013) formularer

Er det muligt at stille en formular i Access, så den som default opretter nye poster frem for at bladre i eksisterende. Jeg skal lave en formular, der kun skal bruges til at indtaste nye data i en database.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. december 2015 - 15:01 #1
Prøv at Google: access 2013 use a form to entry and update of new data
Avatar billede LarsLj Novice
02. december 2015 - 15:39 #2
Tak for svaret, Supertekst.

Jeg kan sagtens lave basis i en formular mht update og sætte nye data ind, og jeg kan også godt finde ud af at spærre en formular for f.eks. redigering.

Men: Hvis du i en formular klikker på Ny post nederst, så er felterne tomme i stedet for, at den første post vises. Det er det, jeg vil have, er startbilledet. Jeg googlede hvad du anbefalede, men jeg får kun generelle tutorials.
Avatar billede LarsLj Novice
02. december 2015 - 15:45 #3
Hej igen. Jeg fandt løsningen. Jeg Googlede access 2013 add new record default og fik den her. http://stackoverflow.com/questions/9417843/how-to-open-form-in-add-record. Ved at indsætte et simpelt script i VBA til der, hvor man åbner formularen, så starter den i "ny".

Private Sub Form_Load()
  DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
End Sub

Medn tak for ulejligheden :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
02. december 2015 - 16:11 #4
Selv tak
Avatar billede bvirk Guru
03. december 2015 - 12:37 #5
Den oplagte brug af formularer er der tænkt på med egenskaberne dataindtastning og gennemløb (og navigationsknapper for syns skyld) - egenskaber der sættes i egenskabsarket i formulardesign

Der er gruppe her på eksperten dedikeret office access: http://www.eksperten.dk/spm/Databaser/Access/